هیات-علمای-کشورهای-اسلامی-بر-روابط-نیک-با-افغانستان-تاکید-کرد

هیاتی از علمای مصر، سودان و فلسطین خواستار روابط نیک با امارت اسلامی شده و از کشورهای اسلامی خواسته‌ که امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.

به گزارش افغان نیوز؛ هیاتی از علمای مصر، سودان و فلسطین که به افغانستان آمده‌اند نتایج دیدارشان را با مقام‌های امارت اسلامی روز گذشته ( سه‌شنبه، ۲۰ جدی) در یک نشست خبری بیان داشتند. 

شیخ محمد صغیر، دبیرکل اتحادیه جهانی نصرت پیامبر اسلام در این نشست خبری گفت که درباره آموزش، تحصیل و کار زنان در ارگان‌های غیر دولتی با مقام‌های امارت اسلامی گفتگو کرده و آنان اطمینان داده‌اند که این مشکلات بزودی حل خواهد شد. 

آقای صغیر افزود که این هیات با تمامی مقام‌های امارت اسلامی از جمله سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفتگو کرده و او به ما وعده سپرده که تمامی افغان‌ها از حق آموزش، تحصیل و کار در ارگان‌های غیر دولتی محروم نخواهند شد. 

آقای صغیر از کشورهای اسلامی خواستار روابط نیک با امارت اسلامی شده و می‌گویند که باید حکومت سرپرست افغانستان را کشورهای اسلامی به رسمیت بشناسد. 

سلطان علی سلطانی، عالم دین می‌گوید که آموزش و تحصیل حق مسلم هر افغان است و باید امارت اسلامی در این زمینه تلاش‌های فراوان نماید و دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نمایند. 

بهاره رحیمی، یکی از دانش‌آموزان از امارت اسلامی خواستار بازگشایی دانشگاه‌ها، مکاتب و کار  به روی دختران شده و می‌گوید که باید حکومت در راستای بلند بردن ظرفیت جوانان و دختران این سر زمین تلاش نمایند. 

این در حالی‌ست که سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده است که یک نشست فوق‌العاده را به روز چهارشنبه در باره تعلیق کار و آموزش زنان در افغانستان، برگزار می‌کند. 

آژانس افغان نیوز– مهدی انصاری

 

 

هیات علمای کشورهای اسلامی بر روابط نیک با افغانستان تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد