هیاتی-از-وزارت-زراعت-عازم-ازبیکستان-شد

وزارت زراعت، آبیاری ومالداری ا.ا از سفر هیاتی به سرپرستی مولولی صدر اعظم عثمانی، معین این وزارت و خان محمد فروتن، رییس اتاق زراعت و مالداری به ازبیکستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت زارعت، آبیاری و مالداری امروز (سه‌شنبه، 30 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سفر این هیایت به ادامه سفر معاون رییس جمهور ازبیکستان و هیات همراهش به افغانستان، انجام شده است.

در خبرنامه آمده است که هدف از سفر هیات وزارت زراعت به ازبیکستان، تقویت روابط و هماهنگی میان سرمایه گذاران سکتور زراعت و مالداری و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخش زراعت، مالداری می باشد.

طبقه خبرنامه، قرار است این هیات با مسوولان وزارت آبیاری ازبیکستان دیدار و پیرامون گسترش همکاری‌ها در بخش‌های تخم‌های اصلاح شده گندم و پنبه، پرورش برنج، ترویج آبیاری قطره‌ای،  انکشاف باغداری، ارتقاء ظرفیت کارمندان، سرمایه‌گذاری در زمین‌های خشک افغانستان و سایر بخش‌ها با مسوولان وزارت آبیاری کشور ازبیکستان بحث و تبادل نظر نموده و تفاهم‌ نامه‌های همکاری را به امضا برساند.

این در حالی است که چندی پیش هیات 45 نفری ازبیکستان به سرپرستی جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست‌وزیر ازبیکستان به کابل سفر نموده بود. در ترکیب این هیات وزیران زراعت، معادن، انرژی و آب ازبیکستان نیز حضور داشتند.

مسوولان وزارت صنعت و تجارت همچنان اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری با این هیات نشست‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری میان افغانستان و ازبیکستان را برگزار کرده بودند.

این هیات با مقام‌های ا.ا از جمله ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

هیاتی از وزارت زراعت عازم ازبیکستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد