هیچ-فردی؛-به-جزء-رئیس-جمهور-صلاحیت-برکناری-من-را-ندارد

رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی می گوید که هیچ فردی بدون رئیس جمهور صلاحیت برکناری اش را از این سمت ندارد و اعضای این کمیسیون در اشتباه محض به سرمی برند.

به گزارش افغان نیوز: در روز های گذشته اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در غیاب محمد قاسم هاشمزی رئیس این کمیسیون رای گیری کرده و این فرد را برکنار کردند.

اما آقای هاشم زی این امر را از صلاحیت اعضای این کمیسیون نمیداند و میگوید تنها رئیس جمهور میتواند رئیس این کمیسیون را برکنار نماید.

اعضای کمیسیون بر اساس بند1 و 5 ماده 6 قانون کمیسیون؛ محمد قاسم هاشم زی را سلب عضویت نموده و از ریاست کمیسیون برکنار نموده اند.

اما در اعلامیه یی که از سوی هاشم زی به دست رسانه ها قرار گرفته است گفته که ماده 6 قانون کمیسیون در مورد سلب عضویت اعضای کمیسیون نبوده بلکه در مورد حالات از دست دادن عضویت در کمیسیون می باشد و این حالات در مورد برکناری وی صدق نمی کند.

اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی با تایید مجلس نمایندگان صورت می گیرد و بنا بر گفته آقای هاشم زی عزل و استعفای اعضای این کمیسیون تنها از صلاحیت رئیس جمهور است.

وی ذکر کرده است که فقره 3 ماده 4 قانون کمیسیون تنها حالات برکناری معاون و منشی این کمیسیون را با اکثریت آرای اعضا اشاره کرده ، تاکید می کند : در مورد برکناری رئیس کدام فقره یا ماده ی ذکر نگردیده است. بر این اساس آقای هاشم زی میگوید که در برابر تمام امتیاز طلبی های اعضای این کمیسیون ایستادگی خواهد کرد.

هیچ فردی؛ به جزء رئیس جمهور صلاحیت برکناری من را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد