هیچ-کسی-در-نشست-قطر-از-حکومت-نمایندگی-نمی‌تواند

گروه طالبان اعلام نموده که اگر افرادی وابسته به حکومت در نشست قطر اشتراک داشته باشند، نظریات شخصی‌شان را ابراز می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است؛ هدف نشست بین‌الافغانی که قرار است در نیمه ماه آپریل (آوریل) در قطر برگزار شود، در چارچوب تلاشها برای صلح در افغانستان خواهد بود و در این نشست اشتراک کنندگان تنها "نظریات و پالیسی‌های (سیاسستهای)" خود را بیان می‌کنند.

در خبرنامه این گروه که شام روز گذشته (یکشنبه ۷ آوریل/۱۹ حمل) منتشر شده، تاکید شده است که در نشست پیش‌رو هیچ کسی به نمایندگی از حکومت افغانستان اشتراک ندارد و اگر مانند نشست قبلی افرادی وابسته به حکومت در آن اشتراک داشته باشند، به گونه شخصی شرکت می‌کنند و نظریات شخصی‌شان را ابراز می‌کنند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان شب گذشته در توییتی اعلامیه‌ای از سفارت آمریکا را منتشر کرد. در این اعلامیه آمده که قرار است در نشست دوحه قطر نمایندگانی از حکومت افغانستان نیز اشتراک ‌کنند.

در همین حال، حکومت افغانستان نیز روز گذشته نخستین نشست "شورای عالی مصالحه" را برگزار کرد. این شورا قرار است اعضای گروه مذاکره‌کننده با طالبان را تعیین و انتخاب کند.

این درحالی است که نشست قبلی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حدود دو ماه قبل در مسکو برگزار شده بود. در آن نشست اگرچه شماری از افراد حکومتی و نمایندگان پارلمان اشتراک داشتند اما حضور همه آنها "شخصی" خوانده شده بود و دولت به طور رسمی در آن غایب بود.

در آن نشست نمایندگان طالبان و احزاب و چهره‌های سیاسی افغانستان با هم گفت‌وگو کردند و حکومت اعلام کرد که اشتراک کنندگان این نشست "صلاحیت اجرایی" ندارند.

هیچ کسی در نشست قطر از حکومت نمایندگی نمی‌تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد