واکنش-ارگ-به-حمله-تروریستی-بالای-معاون-اول-رییس-جمهور

ارگ در پیوند به حمله تروریستی بالای معاون اول ریاست جمهوری اعلام نموده که تروریستان و حامیان خارجی شان با انجام چنین جنایت ها؛ صلح، جمهوریت و آینده روشن کشور را تضعیف نمی توانند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ به نقل از اشرف غنی، رییس جمهور کشور آمده است که با تاسف فراوان دشمنان صلح و ثبات افغانستان، صبح امروز چهار شنبه(19، سنبله) با حمله تروریستی بالای کاروان موترهای امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در منطقه ناحیه چهارم شهر کابل که به سوی دفتر شان در حرکت بودند، شماری از هموطنان ما را شهید و مجروح کردند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این حمله تروریستی، گفت که پس از وقوع این حملۀ دردناک تروریستی، جویای احوال امرالله صالح شدم که به مرحمت الهی صحت و سلامت هست، اما از اینکه در این حمله تروریستی به شماری از هموطنان ما آسیب های جانی و مالی رسیده است، سخت متاثر می‌باشم و مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را به خانواده های شهدا، ابراز میدارم.

آقای غنی ضمن اینکه به نهادهای مربوطه بخاطر بررسی همه جانبه این رویداد و تداوی مجروحین هدایت داد، گفت که تروریستان و حامیان خارجی شان با انجام چنین جنایت ها؛ صلح، جمهوریت و آینده روشن کشور را که خواست بزرگ و اساسی مردم ما است، تضعیف نمی توانند و مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی ما در برابر تروریستان با جدیت و قاطعیت ادامه خواهد داشت.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز با نشر اعلامیه گفته است که خوشبختانه معاون نخست ریاست جمهوری از این حمله جان سالم به در برده است، اما، با تأسف شماری از محافظانش و افراد ملکی شهید و زخمی شده‌اند.

در اعلامیه آمده است که تروریستان بدصفت و بزدل باید بدانند که با این حملات جنایت‌کارانه‌ی شان نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند. مردم افغانستان متحدانه در برابر چنین جنایت‌ها و جنایت‌کاران تروریست قرار دارند.

عبدالله افزوده است که حمله بر معاون نخست ریاست جمهوری آنهم در شرایط که ما در آستانه‌ی مذاکرات صلح قرار داریم و پیام واضح ما و مردم افغانستان صلح، قطع جنگ و خون‌ریزی است، نشان می‌دهد که دشمنان پیدا و پنهان صلح نمی‌خواهند تا زنجیره‌ی جنایت بشکند و افغانستان به صلح و ثبات برسد.

در همین حال، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته که خوشحالم که جناب صالح، معاون اول ریاست جمهوری در این حمله تروریستی آسیبی ندیده است اما دشمنان مردم و مخالفان صلح باید بدانند که عزم دولت و ملت افغانستان هم در مبازه با تروریزم و هم برای تحقق صلح، راسخ و خلل ناپذیر است.

این در حالی است که حوالی ساعت 7:35 صبح امروز، موترهای تعقیبی امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در مربوطات چهار راهی تایمنی شهر کابل هدف انفجار قرار گرفته است.

واکنش ارگ به حمله تروریستی بالای معاون اول رییس جمهور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد