واکنش-امریکا-و-بریتانیا-به-قتل‌های-هدفمند-هزاره‌ها

سفارت‌های بریتانیا و امریکا در کابل، اعلام کرده‌اند که شهروندان هزاره‌ی افغانستان، همواره از سوی داعش و طالبان، به گونه‌ی هدف‌مند کشته شده و این روند باید متوقف شود.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه‌ی مشترکی که امروز سه‌شنبه (۱۲ اسد) از سوی این دو سفارت نشر شده، با اشاره به کشتار بیش‌تر از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی توسط طالبان، آمده است که اگر این رویداد تأیید شود، از جمله‌ی جرایم جنگی شمرده خواهد شد.

در اعلامیه، تأکید شده است که موارد نقض حقوق بشر در افغانستان، باید مورد بررسی قرار گیرد.

هم‌چنان سفارت‌های بریتانیا و امریکا، گفته اند که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، باید هرچه زودتر آتش‌بس فوری در افغانستان برقرار شود.

این درحالی است که در حمله‌ی طالبان بر ولسوالی مالستان ولایت غزنی، هزاران نفر از خانه‌های شان آواره شده اند و در حال حاضر، صدها خانواده که بیش‌تر اعضای آن زنان و کودکان اند، در شرایط بد، به مناطق هم‌جوار مالستان و شهر کابل پناه برده اند.

جنگ‌جویان طالب، در جریان حمله و تسلط بر این ولسوالی، بیش‌ از ۴۰ نفر را کشته اند که شامل نظامیان، غیرنظامیان، زنان و کودکان می‌شود. هم‌چنان با غارت اموال مردم، خانه‌ها و دکان‌های شان را به آتش کشیده اند.

پیش از این، کاربران تویتر نیز در واکنش به افزایش حمله‌های تروریستی در غرب ‏کابل، هشتگی را زیر عنوان«نسل‌کشی‌هزاره‌ها متوقف‌ شود» راه‌اندازی کرده بودند.‏

واکنش امریکا و بریتانیا به قتل‌های هدفمند هزاره‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد