واکنش-مجاهد-به-اظهارت-نخست-وزیر-پاکستان-ما-نیروی-کافی-داریم

سخنگوی امارت اسلامی طالبان در واکنش به تصمیم نخست وزیر پاکستان برای فرستادن نیروهای بشری به افغانستان، گفته است که ما به نیروی کار بیرونی نیاز نیداریم.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان به به بی‌بی‌سی گفته است که از پاکستان تشکر می‌کنند، اما به نیروی کاری بیرونی ضرورت ندارند.

در نوار صوتی‌ای که از گفتگوی مجاهد با بی‌بی‌سی، روز شنبه(25 جدی) منتشر شده است، او گفته که به حد کافی کادرهای تحصیل‌کرده در افغانستان وجود دارند.

مجاهد در این نوار صوتی منتشرشده از سوی محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر افزوده است که جوانان تحصیل‌کرده کافی برای کار در وزارت‌خانه‌ها موجود اند و نیازی به نیروی بشری بیرونی نیست.

او تصریح کرده است: «شما می‌دانید که کشورها در صورت نیاز می‌توانند کادرهایی را از خارج کشور بخواهند، اما شکر خداوند افغانستان از نگاه کادر غنی است».

مجاهد خاطرنشان می‌کند که همکاری‌ در بخش‌های اقتصادی، بازرگانی و مالی را می‌پذیرند. او گفته است که برخی مشکلات بانکی در افغانستان پیش آمده است که نیاز به کمک دارد.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در بخشی از این نوار تصریح می‌کند که پیشنهاد گسیل نیروی بشری را که عمران خان مطرح کرده است، کشورهای مختلف مطرح کرده‌اند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به تازگی اعلام کرده است که در زمینه‌های صحت، اقتصاد و حسابداری نیروی بشری متخصص به افغانستان می‌فرستند.

واکنش مجاهد به اظهارت نخست وزیر پاکستان: ما نیروی کافی داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد