واکنش-نور-در-پیوند-به-رد-نامزد-وزیر-زن

والی بلخ از بهر رای ندادن اعضای شورای ملی به تنها نامزد وزیر زن پیش‌نهادی حکومت به پارلمان، از خود نارضایتی نشان داده و افزوده که هنوزهم بعضی‌ها نسبت به زنان بی‌باور اند.

به گزارش افغان نیوز: عطا محمد نور، والی بلح و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در بیانیه‌یی ضمن تبریکی به نامزد وزاری که از فلتر اعضای شورای ملی گذشته، گفته‌است که باید از حضور زنان در قدرت حمایت نمایم.

آقای نور گفته است که رای ندادن اعضای پارلمان افغانستان به نرگس نهان، نامزد وزیر وزارت معادن و پطرولیم با تاسف نشان داد که هنوز باورمندی به قدرت‌گیری زنان، برای برخی‌ها، پذیرفتنی‌ نیست.

والی بلخ گفته که وقتی در میان دوارزده نامزد وزیر، تنها یک خانم، نمی‌تواند که از فلتر مجلس نماینده‌گان بگذرد، نشان می‌دهد که باورند به حضور و مدیریت زنان، هنوز شعار بیش نیست و هنوز خانم‌ها را شایسته مدیریت‌ پست‌های بلند دولتی نمی‌شمارند.

وی نیز به اعضای شورای ملی خاطر نشان ساخته که یک بار دیگر در این مورد تجدید نظر صورت گیرد، زیرا حمایت از زنان، حمایت از نیمی از پیکر جامعه است و حضور این طبقه در قدرت، حمایت از آنان محسوب می‌شود.

این درحالی‌ست که حکومت وحدت ملی، ۱۲ نامزد وزیر وزارت‌خانه‌های مختلف را در جریان همین هفتۀ جهت گرفتن رای اعتماد، به پارلمان معرفی نموده که در این میان ۱۱ تن آنان توانستند که رای اعتماد این مجلس را به دست آورند.

گفتنی‌ست که رای اعتماد نگرفتن نرگس نهان، نامزد وزیر زن در مقام وزارت معادن و پطرولیم از سوی پارلمان، تا به حال با واکنش‌های گوناگون نهادهای دولتی، مدافع زنان و مقام‌های دولتی روبرو شده‌است.

قبل از این کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز از خود واکنش نشان داده و نوع حکومت را در افغانستان مردسالارانه تلقی نموده است.

واکنش نور در پیوند به رد نامزد وزیر زن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد