واکنش-وزارت-خارجه-به-اظهارات-نخست-وزیر-پاکستان

وزارت خارجه کشور در واکنش به گفته‌های نخست وزیر پاکستان مبنی بر ایجاد حکومت جدید در افغانستان اعلام نموده که این نوع اظهارات مداخله صریح در امور داخلی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان مبنی بر ایجاد یک حکومت جدید گفته است که این اظهارات مداخله صریح در امور داخلی این کشور است.

در خبرنامه‌ای که عصر روز گذشته از سوی وزارت خارجه منتشر شده، آمده است که سفیر پاکستان در کابل در پیوند به این اظهارات عمران احضار شده و از او در این مورد وضاحت خواسته شده است.

وزارت خارجه گفته است:” دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعتراض شدیدش را نسبت به دولت پاکستان ابراز نموده و این اظهارات را مداخله صریح در امور داخلی خودش می داند”.

این درحالی است که دو روز قبل عمران خان، نخست وزیر پاکستان در یک جمع بزرگی از مردم مناطق قبایل باجور این کشور از ایجاد یک حکومت جدید در افغانستان خبر داده بود. آقای عمران خان گفته بود که یک حکومت خوب در این کشور ایجاد خواهد شد که از همه مردم افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

 این همه در حالی است که هفته قبل دور پنجم گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان پس از شانزده روز گفت‌وگو پشت درهای بسته پایان یافت. هرچند تاکنون جزئیات دقیق این دور مذاکرات مشخص نشده، اما زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از این دور مذاکرات در برگه تویتر خود نگاشته است که در دور پنجم روی پیش‌نویس مبارزه با تروریزم و خروج نیروهای خارجی از افغانستان توافق شده است.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات نخست وزیر پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد