واکنش-کابل-به-تقاضای-پاکستان-مبنی-بر-استرداد-رهبر-داعش

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به درخواست پاکستان مبنی بر استرداد رهبر بازداشت شده داعش به اسلام آباد اعلام کرده که شاخه خراسان داعش به رهبری اسلم فاروقی "جنایات زیادی را در افغانستان مرتکب شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله اروکزی با نام مستعار اسلم فاروقی اهل منطقه اورکزی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان است و روز یکشنبه گذشته( ۱۴، حمل) با نوزده تن از همکارانش از سوی اداره امنیت ملی در جنوب افغانستان دستگیر شد.

وزارت خارجه پاکستان دیروز عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد و خواستار تحویل اسلم فاروقی به پاکستان شد.

امنیت ملی افغانستان گفته است که آقای فاروقی روابط تنگاتنگی با گروه لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی داشت که این ارتباطات اکنون در سطوع مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته است.

وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به درخواست پاکستان اعلام کرده که شاخه خراسان داعش به رهبری اسلم فاروقی "جنایات زیادی را در افغانستان مرتکب شده و او متهم به رهبری عملیات‌هایی است که در نتیجه آن شماری زیادی شهروندان غیرنظامی ونظامیان افغانستان کشته شده‌اند."

در این اعلامیه پیشنهاد شده که "هر دو کشور می‌توانند برای صلح و امنیت چارچوب عمل مشترک ایجاد کنند که براساس آن زمینه تبادله اطلاعاتی فراهم شود که برای مبارزه با تروریسم کمک کند."

این درحالی است که دو سال پیش نیز ابوسعد ارهابی، چهارمین رهبر گروه داعش در افغانستان در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در یک حمله هوایی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای حمایت قاطع کشته شده بود.

واکنش کابل به تقاضای پاکستان مبنی بر استرداد رهبر داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد