وداع-میلیونی-مردم-با-پیکر-قاسم-سلیمانی-در-تهران

پیکر شهید قاسم سلیمانی، امروز سه شنبه(۱۷، جدی) در گلزار شهدای کرمان در کنار همرزمانش با حضور پرشور و میلیونی مردم ایران و شماری از هوادران خارجی اش به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: پیکر شهیدان قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری با شعار «حسین آرام جانم، روح و روانم» و «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» و با حضور پرشور و میلیونی مردم وارد میدان آزادی کرمان شد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، صبح روز دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدا بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از آن برای تشییع در قم منتقل شد و پس از تشییع در حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران به حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب رفتند و در نهایت صبح امروز به کرمان رسیدند.

پیکر شهیدان سلیمانی و پورجعفری امروز و در پایان این راه از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای شهر کرمان بر روی دستان هوادارانش تشییع شده و در نهایت در گلزار شهدای شهر کرمان در کنار همرزمان دیرین شان به خاک سپرده می شود.

گفته می شود که ازدحام جمعیت به قدری است که موتر حامل پیکرهای قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری مدام در مسیر متوقف می‌شود. افرادی از ملیت‌های گوناگون در مراسم تشییع  قاسم سلیمانی حضور دارند که ارادت ملت‌های منطقه را نسبت به آن نشان می دهد.

در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، ازفرماندهان حشد شعبی در حمله هوایی آمریکا به خودروی حامل او در بغداد، بسیاری از شخصیت های حزب دموکرات و کاندیداهای ریاست جمهوری این حزب، دونالد ترامپ را متهم کرده اند که "تنش با ایران را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده" و "ایالات متحده را در معرض یک جنگ بی پایان دیگر در خاورمیانه قرار داده است."

این درحالی است که اکثر کشورهای اروپایی بدون این که صریحاً اقدام آمریکا را محکوم کنند، هشدار داده‌اند که روند افزایش تنش در عراق و سایر کشورهای منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وداع میلیونی مردم با پیکر قاسم سلیمانی در تهران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد