ورود-جنرال-دوستم-با-چند-هزار-افراد-مسلح-به-کابل-نگران-کننده-است

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در پی افزایش تنش ها با ارگ، دو روز قبل با دو هزار افراد مسلح وارد کابل گردید، که اعضای شورای ملی این حرکت دوستم را نگران کننده میدانند.

به گزارش افغان خبر: نمایندگان سنا و پارلمان مدعی هستند که دوستم سه روز قبل با بیش از دو هزار فرد مسلح غیر مسئول و مقدار زیادی سلاح و مهمات از ولایت «جوزجان» به کابل آمده است.

«محمد نذیر احمدزی» عضو مجلس نمایندگان اعلام کرد: معاون اول ریاست جمهوری این کشور با نیروهای شخصی‌ خود وارد کابل شده است.

وی افزود: براساس گزارشهایی که به وی رسیده، در حال حاضر دوستم و نیروهایش در بخشهایی از کابل ازجمله «تپه وزیر محمد اکبرخان» و «شیرپور» مستقر شده‌اند.

احمدزی ادامه داد: این افراد مسلح شخصی هستند و شنیدیم که حدود دو هزار و یا سه هزار نفر همراه با سلاح سنگین و تانکهای زرهی در تپه وزیر اکبر خان و شیرپور مستقر شدند که این عمل غیر قانونی و برای ما قابل قبول نیست.

براساس گزارش‌ها، دوستم معمولا از طریق هوایی از ولایت جوزجان به کابل می‌آید اما این دومین باری است که وی به صورت زمینی وارد کابل می‌شود.

«زلمی زابلی» نماینده سنا به رادیو آزادی گفت که آمدن جنرال دوستم با تعداد زیادی فرد مسلح غیر دولتی تشویش روانی در میان مردم کابل ایجاد کرده است.

اما وزارت دفاع میگوید: افرادی که با معاون اول ریاست جمهوری به کابل آمدهاند، نیروهای دولتی هستند.

ورود جنرال دوستم با چند هزار افراد مسلح به کابل نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد