گم-شدن-طرح-سیاست-خارجی-افغانستان-در-بین-راه

نماینده‌گان مجلس سنا« بزرگان» میگوید که وزارت خارجه افغانستان  اعلام کرده که خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان سال گذشته در بین را گم شده است.

به گزارش افغان خبر، نماینده‌گان مجلس بزرگان میگویند وزارت خارجه باید این موضوع را در همان اوایل مطرح میکرد.

نمایندگان مجلس بزرگان گفتند، مفقود شدن خطوط اساسی سیاست خارجی کشور موضوع جدی است و ارگان‌های کشفی باید در این زمینه اقدام جدی نمایند.

محمد رحیم حسن‌یار نماینده مردم در مجلس بزرگان میگوید خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان یکی از سیاست های است که افغانستان در قبال کشورهای بیرونی روی یک خط و مش حرکت میکند.

آقای حسن‌یار میگوید گم شدن این خط و مش به معنی فاش شدن خیلی از مسایل افغانستان در قبال کشورهای همسایه، منطقه و جهان است.

این نماینده مجلس میگوید که وزارت خارجه باید در این زمینه اقدام جدی نماید و دوباره هرچه زود تر خطوط اساسی افغانستان را به مجلس ارسال کند.

با این همه وزارت خارجه چندی پیش اعلام کرده بود که خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان مدتها پیش به مجلس نمایندگان فرستاده شده وهنوز از سوی این مجلس پاس نشده است.

اما مجلس نمایندگان این ادعا وزارت خارجه را نادرست میخواند و میگوید که وزارت خارجه کشور یک طرح که بیشتر شکل گزارش وار را داشت به مجلس نمایندگان فرستاده بود که در همان اوایل از سوی مجلس با اکثریت آرا رد و دوباره به طرف حکومت فرستاده شد.

حالا با نشست سه جانبه کشورهای روسیه، چین و پاکستان بر سر مصالح افغانستان در مسکو مجلس نمایندگان از وزارت خارجه می‌خواهد که هرچه زودتر خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان را به مجلس نمایندگان ارسال کند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه کشور اعلام کرده است که خطوط اساسی سیاست خارجی افغانستان سال گذشته در بین راه گم شده است.

گم شدن طرح سیاست خارجی افغانستان در بین راه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد