وزارت-اطلاعات-و-فرهنگ-باید-حافظ،-آزادی-بیان-و-میراث-فرهنگی-باشد

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در مراسم معرفی معاونین وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان داشت که باید این نهاد آبدات تاریخی را مراقبت نموده و حمایت کننده آزادی بیان در کشور باشد.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه روز دوشنبه (23 حوت) سید آقا فاضل سانچارکی را به عنوان معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و خانم مژگان مصطفوی را به حیث معین مالی و اداری این وزارت معرفی نمود.

در این برنامه، رییس اجراییه کشور گفت که حراست از آزادی بیان، حفظ آبدات و آثار تاریخی، محافظت از ارزش‌های اسلامی و ترویج آن از مسوولیت مهم وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌باشد.

او تاکید کرد که معاونین جدید این وزارت مسوولیت دارند که برای حفظ آزادی بیان و ارزش‌های دینی و ملی تلاش نمایند.

دکتورعبدالله عبدالله خطاب به معینان وزارت اطلاعات و فرهنگ وعده سپرد که رهبری حکومت وحدت ملی با قاطعیت از این وزارت حمایت همه‌جانبه می‌کند.

رییس اجراییه کشور مسوولان این وزارت را به هماهنگی و همکاری در انجام امور توصیه نموده و آن را عامل موفقیت آنان عنوان کرد.

دکتور عبدالله عبدالله با بیان اینکه آثار و آبدات تاریخی کشور در وضعیت مطلوب قرار ندارند و بر محافظت آن برای احیای تاریخ و فرهنگ کشور تاکید کرد.

او گفت که آزادی بیان، حفظ و قانونمند شدن آن‌ از بزرگ‌ترین دستاوردها در پانزده سال گذشته می‌باشد که با ایثار و قربانی‌های زیاد اصحاب رسانه‌ها به‌دست آمده است. به گفته او، رسیدگی به قضایای مربوط به رسانه‌ها، دفاع از آزادی بیان و خبرنگاران یکی از وظایف اصلی وزارت اطلاعات و فرهنگ پنداشته می‌شود.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان خطاب به رسانه‌های همگانی گفت که رسانه‌های ملی، باید ملی باشند و مردم ما خود شان را در آن‌ها ببینند.

سیدآقا فاضل سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در سخنان‌اش ضمن اعتماد رهبری حکومت وحدت ملی اظهار داشت که در زمینهٔ حمایت، تقویت و تضمین آزادی بیان تلاش می‌ورزد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ باید حافظ، آزادی بیان و میراث فرهنگی باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد