وزارت-اقتصاد-گزارش-انستیوت-صلح-امریکا-را-رد-کرد

وزارت اقتصاد ا.ا در واکنش به گزارش انستیتوت صلح امریکا مبنی بر وخیم شدن وضعیت اقتصادی افغانستان را بی‌اساس دانسته و آن را رد کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ کارشناسان ارشد اقتصادی در انستیتوت صلح امریکا روز گذشته (جمعه، 26 عقرب) گفته بودند که اقتصاد افغانستان «بار دیگر در لبه پرتگاه» قرار گرفته است.

وزارت اقتصاد در واکنش به این گزارش با نشر اعلامیه‌ای امروز (یک‌شنبه، 28 عقرب) گفته است که افغانستان در دوسال اخیر دست‌آورد‌های مهم و پیشرفت‌های قابل توجه در بخش اقتصادی داشته است.

وزارت اقتصاد در این اعلامیه‌ خود گفته است که شاخص‌های عمده اقتصادی از جمله، کاهش نرخ تورم، ثبات ارزش پول افغانی، افزایش عواید ملی و صادرات، تمویل بودجه‌های عادی و انکشافی از عواید داخلی را از نمونه‌های روشن پیشرفت‌های اقتصادی کشور بیان کرده است.

کارشناسان ارشد اقتصادی در انستیتوت صلح امریکا با بررسی گزارش‌های اخیر بانک جهانی از وضعیت افغانستان گفته‌اند که با گذشت بیش از دو سال از به قدرت رسیدن ا.ا، افغانستان همچنان یکی از فقیرترین کشورهای جهان با برخی از بالاترین نیازهای بشردوستانه است.

بربنیاد این گزارش، از سال ۲۰۲۱ تا کنون ا.ا بیش از ۱۴۰ فرمان صادر کرده‌اند که ۹۰ فرمان آن به ‌طور خاص حقوق و آزادی زنان و دختران را محدود کرده است.

وزارت اقتصاد گزارش انستیوت صلح امریکا را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد