وزیر-خارجه-امریکا-از-لغو-نشست-قطر-ابراز-تاسف-کرد

وزیر خارجه امریکا در یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی از لغو نشست قطر ابراز تاسف کرده و از طرف‌های دخیل در این نشست خواسته که راه صلح را در پیش گیرند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه امریکا در یک خبرنامه که روز یک‌شنبه، یکم ثور نشر شد، از تماس تلفنی آقای مایک پمپیو با رییس جمهور غنی خبر داده است.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است که آقای پمپیو در این تماس تلفنی در مورد عملیات بهاری طالبان و نتایج آن بر روند صلح و لغو نشست بین الافغانی قطر صحبت کرده است.

وزیر خارجه امریکا افزوده که دولت این کشور بر تامین صلح در افغانستان متعهد است و از هر گامی در این راستا حمایت می‌کند.

بر بنیاد اعلامیه، آقای پمپیو از لغو نشست قطر ابراز تاسف کرده و از طرف‌های دخیل در نشست قطر خواسته که راه صلح را در پیش گیرند و نشست صلح قطر را برگزار کنند.

او تاکید کرده که طرف‌های دخیل نشست قطر باید از صلح حمایت کرده و دست از جنگ بردارند.

پیش از این، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز در تویترش تأخیر در برگزاری نشست دوحه را تأسف‌بار خوانده بود و از تمامی طرف‌ها خواسته بود تا درباره یک فهرست همه‌شمول برای نشست بین‌الافغانی به یک اجماع برسند.

این درحالی است که قرار بود نشست بین الافغانی قطر به تاریخ 19 تا 21 ماه جاری اپریل برگزار شود؛ اما به دلیل اختلافات در فهرست اشتراک کنندگان، این نشست از سوی ارگ ریاست جمهوری لغو شد.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت قطر یک فهرستی از اشتراک کنندگان این نشست را با دولت شریک کرده بود که مورد قبول نبود.

وزیر خارجه امریکا از لغو نشست قطر ابراز تاسف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد