وزیر-خارجه-ایران-به-طالبان-مسئله-حق‌آبه-باید-حل-شود

وزیر امور خارجه ایران در یک تماسی تلفنی با امیرخان متقی، وزیر خارجه افغانستان، خواستار پرداخت حق‌آبه ایران از رود هیرمند شد.

به گزارش افغان نیوز؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان، درباره حق آبه ایران از رود هیرمند تاکید کرده است.

وی تصریح کرده است: درخواست جدی داریم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای فی ما‌بین در حوزه حق آبه ایران و آب های مرزی همکاری لازم و جدی داشته باشد و با حل این مسئله، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.

آقای عبداللهیان همچنان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دو کشور روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریسم مرتفع شود‌.

وزیر خارجه طالبان ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر، بر اهتمام این کشور برای توسعه و گسترش روابط تاکید کرد.

وی خواستار اعزام یک هیئت از بخش کشاورزی و مبارزه با مواد مخدر جهت دیدار از ایران شد.

متقی همچنین از ادامه رایزنی های دوجانبه و اعزام هیات تخصصی از وزارت نیروی ایران برای پیگیری حق آبه ایران استقبال کرد.

موضوع حق‌آبه ایران از رود هیرمند و عدم همکاری طالبان در رهاسازی آب و همچنین اجازه بازدید از ایستگاه بالادست، موضوعی است که این روزها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

وزیر خارجه ایران به طالبان: مسئله حق‌آبه باید حل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد