وزیر-دادگستری-امریکا-از-سمتش-استعفا-داد

جف سشنز، وزیر دادگستری امریکا اعلام کرده که براساس درخواست رییس جمهور ترامپ از سمتش استعفا کرده است.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از رویترز، «جف سشنز» اعلام کرد که کناره‌گیری وی از سمت وزیر دادگستری آمریکا، به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور صورت گرفته است.

سشنز که طی ماه‌های اخیر بارها مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته بود، در نامه استعفای خود خطاب به وی اعلام کرد: «آقای رئیس‌جمهور، به درخواست شما استعفای خود را اعلام می‌کنم». هرچند دونالد ترامپ در اولین واکنش به درخواست دموکرات ها، گفته بود که به وزیر دادگستری خود اعتماد کامل دارد.

این درحالی است که اعضای ارشد حزب دموکرات در کنگره آمریکا از جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا خواسته بودند که برای رفع هرگونه شبهه از دخالت و تاثیر بر روی تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا از سمت خود کناره گیری کند.

این درخواست ها بعد از آن مطرح شد که معلوم شد آقای سشنز برغم اینکه گفته بود با روس ها ارتباطی نداشته اما در سال گذشته دو ملاقات با سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

آقای سشنز در بیانیه ای اتهامات علیه خود را رد کرد و گفت که او هرگز درباره مسائل مربوط به انتخابات با کسی از روسیه گفت و گو نکرده است. وی در بیانیه خود گفته این اتهامات کذب است.

همچنین چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در سنا از اینکه آقای سشنز شهادت خود را در سنا تصحیح نکرده، انتقاد کرد. وی گفت در وزارت دادگستری نباید رسوایی به بار بیاید.

گفته می شود که اکنون «متیو ویتاکر» به عنوان سرپرست وزارت دادگستری آمریکا معرفی شده است.

وزیر دادگستری امریکا از سمتش استعفا داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد