وزیر-دفاع-سیاسیون-با-درایت-انتخابات-را-به-بحران-نمی‌برند

وزیر دفاع ملی کشور در واکنش به اظهارات اخیر عبدالله مبنی براینکه نیروهای امنتی در امور کمیسیون انتخابات مداخله نموده و در چندین ولایت مانع پروسه بازشماری آرای انتخابات شده اند، گفت که قوای امنیتی افغانستان در انتخابات بی‌طرفانه عمل کردند و اکنون اطمینان می‌دهم که انتخابات به خشونت نخواهد رفت.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی کشور که امروز یکشنبه (3 قوس) در محفلی در کابل صحبت می‌کرد، گفت:" قوای امنیتی افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری ثابت کردند که بی‌طرفانه عمل می‌کنند نه حزبی سمتی".

وی بیان داشت:" اکنون تشویش‌هایی در جامعه وجود دارد که انتخابات به خشونت خواهد رفت، اما من مطمین هستم که سیاسیون ما این درایت را دارند و انتخابات را به بحران نمی‌برند و انشاءالله انتخابات به بحران نخواهد رفت".

آقای خالد تصریح نمود، ما ثابت کردیم که بی‌طرفانه عمل می‌کنیم اما به هیچ نوع خشونت که زندگی مردم افغانستان را مختل بسازد اجازه نمی‌دهیم".

وزیر دفاع ملی گفت: قوای امنیتی افغانستان حالا این قوت را کامل دارند که از توطیه‌های دشمنان جلوگیری کنند؛ اما اینکه روند انتخابات چگونه پیش می‌رود، کار کمیسیون است که چگونه حساب می‌کند  و جورمی‌آید.

در همین حال، وزارت امور داخله نیز چند روز پیش، ادعاهای عبدالله را به شدت رد کرده و با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که خبرهای نشر شده مبنی براینکه " نیروهای امنیتی بالای معترضین در مرکز کندز حمله نموده‌اند" نادرست است.

این درحالی است که پیش از این عبدالله عبدالله نامزدن انتخابات ریاست جمهوری نیروهایی امنیتی را در مداخله در امور انتخابات متهم کرده بود.

 وی مدعی شده بود که در چندین ولایت از نیروهای خاص علیه افرادی که مانع پروسه بازشماری آرای انتخابات شده بودند استفاده شده است. به گفتۀ او، دو تن از ناظرین تیم ثبات و همگرایی در ولایت کندز در این جریان کشته و زخمی شده‌اند.

وزیر دفاع: سیاسیون با درایت انتخابات را به بحران نمی‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد