یکی-از-تیم‌های-انتخاباتی-مانع-بازشماری-آرا-می‌شود

رییس کمیسیون انتخابات از آمادگی‌هایش برای بازشماری نزدیک به دو هزار محل رأی‌دهی در ۳۴ ولایت افغانستان خبر داد اما تصریح نمود که یکی از تیم‌های انتخاباتی مانع این روند می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: حوا علم نورستانی، رئیس این کمیسیون امروز جمعه (۱۷ عقرب) به رادیو آزادی گفت، یکی از تیم‌های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می‌شود.

در حالی‌که او از تیم مشخصی انتخاباتی نام نمی‌برد اما می‌گوید، قناعت نکردن این تیم برای آغاز بازشماری، راه را برای تأخیر بیشتر برنامه‌های کمیسیون هموار می‌کند.

خانم نورستانی در مورد اینکه آیا این یک نوع فشار سیاسی بالای کمیسیون نیست، گفت: "این فشاری نیست که به اصطلاح بگویم که من زیر این فشار هستم. اما کار ما که از امروز به فردا باقی می‌ماند این را فشار می‌دانید و یا هرچی که نام می‌مانید، یک مشکل جدی است."

نورستانی هم‌چنان می گوید: " ما فعلا در وضعیتی قرار داریم که خیلی نگران کننده است، زیرا کار امروز به فردا گذاشته می‌شود.

این درحالی است که دسته‌ای انتخاباتی عبدالله عبدالله می‌گوید، تا زمانی که ۱۰۲ هزار رأی بیرون از زمان رأی‌دهی، ۱۳۷ هزار رأی دستگاه‌های دوم بیومتریک و ۷۰ هزار رأی با عکس‌های تکراری از سوی کمیسیون انتخابات باطل نشوند، رفتن به بازشماری بی‌فایده خواهد بود.

در همین حال، دسته‌ای انتخاباتی محمد اشرف غنی از تأخیر در بازشماری آرا ابراز نگرانی می‌کند.

داوود سلطان زوی از اعضای این دسته‌ای انتخاباتی می‌گوید، اگر کمیسیون مطابق تقویم جدید کار‌هایش را به پیش نبرد، بحران به میان خواهد آمد.

بر اساس تقویم قبلی انتخابات ریاست جمهوری، قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان در ۲۷ ماه میزان اعلان شود اما کمیسیون نتوانست در تاریخ تعیین شده نتایج را اعلان کند.

کمیسیون انتخابات به دنبال نقض این تقویم اخیراً جدول زمانی دیگری را تهیه کرد که بر اساس آن باید نتایج ابتدایی در ۲۳ عقرب و نتایج نهایی در ۱۵ قوس اعلان شود.

یکی از تیم‌های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد