وزیر-پیشین-مخابرات-به-زندان-پلچرخی-رفت

عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشن مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان از سوی نیروهای امینی بازداشت و به زندان پلچرخی منتقل شد.

به گزارش افغان نیوز: دادستانی کل افغانستان گفته است که آقای وحیدی چندی قبل از سوی محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به گونه‌ی غیابی به سه سال حبس تنفیذی محکوم شده بود و روز گذشته دوشنبه(۱۹حمل) از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان فرستاده شده است.

جمشید رسولی،  سخنگوی دادستانی کل می‌گوید که وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزون بر سه سال حبس تنفیذی به ۱۲هزار افغانی پول نقد نیز محکوم شده است.

این درحالی است که به تاریخ ۴ جدی سال گذشته آقای وحیدی در جلسه سوم دادگاه ویژه و علنی بی گناه شناخته شده بود. اما زمانیکه دوباره از سوی دادگاه به محکمه فراخوانده شد، تصمیم دادگاه را غیر عادلانه خوانده بود.

آقای وحیدی در آن زمان در برگه فیسبوک خود نگاشته بود:” می‌خواستم کتاب بنویسم. تلاش کردم تا خود را وقف محیط آکادمیک نمایم. اما ظاهراً مافیا دست بردار نیست. این روزهای آخر حکومت وحدت ملی گویا دو چیز دست از سر من بر نمی دارد. یکی ریزش و سرماخوردگی است و دیگری محکمه‌های نمایشی اشرف غنی. با «لایحه وظایف» خیالی و غیر واقعی که ارزش آن از یک کاغذپاره کمتر است و معلوم نیست یکباره از کجا سربرآورده و مورد تایید هیچ مرجعی هم نیست٬ تلاش می‌کنند تا پای مرا هم به پرونده تازه‌ای بکشانند.”

وزیر پیشین مخابرات به زندان پلچرخی رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد