وضع-قیودات-سیاسی-بر-کارمندان-وزارت-خارجه-افغانستان

وزارت امور خارجه افغانستان از تمامی کارمندان رسمی و قراردای این وزارت خواسته است که در مورد موضوعات سیاسی و امنیتی کشور در شبکه‌های اجتماعی اظهار نظر نکنند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه‌ی کشور تمامی کارمندان رسمی و قراردای این وزارت را از اظهار نظر در مورد موضوعات سیاسی و امنیتی کشور در شبکه‌های اجتماعی منع کرده است.

در یک مکتوب وزارت خارجه که روز گذشته (دوشنبه، ۶ عقرب) با امضای آقای زمان، معین سیاسی این وزارت صادر شده، در آن به تمامی کارمندان رسمی و قراردادی این وزارت در شعبات مرکز، نمایندگی‌های ولایتی، نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی افغانستان در کشورهای خارجی هدایت داده شده است که از هر گونه اظهار نظر پیرامون موضوعات سیاسی و امنیتی کشور در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

در این مکتوب وزارت خارجه همچنان گفته شده است که با کارمندان این وزارت در صورت تخلف با در نظرداشت اصل مکافات و مجازات برخورد قانونی خواهد شد.

این درحالی است که شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در شکل دهی جریان های اجتماعی و اطلاع رسانی مستند به عموم مردم ایفا کنند و سد سانسورهای حکومتی را بشکنند و سیاست های محدودکننده حاکمیت ها را دور بزند.

وضع قیودات سیاسی بر کارمندان وزارت خارجه افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد