وعده‌های-امریکا-و-پیشرفت-در-گفتگوهای-صلح

گروه طالبان وعده‌های امریکا را پیشرفت خوب درگفتگوهای صلح دانسته و تصریح می دارد که امریکا پذیرفته است تا تمامی نیروهایش را از افغانستان بیرون کند.

به گزارش افغان نیوز: در حالی که احتمال می‌رود اعضای گروه طالبان و مقام‌های امریکایی یک بار دیگر در قطر باهم روی روند صلح گفتگو کنند، اما یک سخنگوی طالبان روز سه شنبه گفت که امریکا پذیرفته است تا تمامی نیروهایش را از افغانستان بیرون کند.

بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان یکی از چهار مورد مهم است که در گفتگوهای امریکا و طالبان در دوحه و امارات متحده عربی باربار مطرح شده اند و روی آن بحث شده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، در یک توییت در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه در گفتگوهای این گروه با طالبان پیشرفت شده است، گفت: امریکا پذیرفته است که در کنار بیرون کردن تمامی نیروهایش ازافغانستان، در آینده هیچگونه مداخله در امور افغانستان نخواهد کرد.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان  در یک رشته توییت نوشته است که ضمانت مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی که منجر به یافتن یک راه حل سیاسی شود و برقراری آتش‌بس از اجزای مهم یک توافق جامع صلح می باشد که طالبان باید آن را بپذیرند.

وعده‌های امریکا و پیشرفت در گفتگوهای صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد