گفتگوی-بین-الافغانی-هفته-آینده-در-دوحه-برگزار-می-شود

نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان می گوید که قرار است گفتگو بین افغان‌ها به روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شهر دوحۀ قطر راه اندازی شود.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در حساب تویتر خود نوشته که قرار است گفتگو بین افغان‌ها به روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شهر دوحۀ قطر راه اندازی شود.

آقای خلیل‌زاد، برگزاری این گفتگو را گام مهم در جهت پیشرفت پروسۀ صلح افغانستان توصیف کرده و نوشته است که این گفتگو یک عنصر مهم چارچوب صلح است.

ضمانت‌ها در زمینۀ مبارزه با تروریزم از سوی طالبان، خروج نیروها از افغانستان، آتش‌بس و گفتگوی بین افغان‌ها شامل چارچوب صلح می‌شوند.

نماینده‌های طالبان و زلمی خلیل‌زاد به روز شنبه ۲۹ جون دور هفتم گفتگو‌های صلح را در قطر آغاز کردند.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان مسئولیت حملۀ دیروز دوشنبه دهم سرطان را به دوش گرفت و گفت که هدف این حمله بخش لوژیستیک وزارت دفاع افغانستان بوده‌است.

در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید؛ حملۀ دوشنبه طالبان در کابل نشان می‌دهد که این گروه علاقمند صلح نیست.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به انفجار دیروز در شهر کابل اعلام نموده که طالبان تروریست از یکسو سخن از صلح می‌زنند و از سوی دیگر به شهروندان بی‌دفاع و مراکز ملکی حمله‌ور می‌شوند.

گفتگوی بین الافغانی هفته آینده در دوحه برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد