پارلمان-و-ریاست-جمهوری؛-ناقضین-اصلی-قانون-هستند

غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان میگوید که ریاست جمهوری و شورای ملی بیشترین موارد نقص قانون را انجام داده اند.

به گزارش افغان خبر: آقای ناصری میگوید که رییس جمهوری در راس قوه مجریه قانون اساسی را نقض میکند و تهمت اش را به پای دیگران میگذارد.

به گفته این عضو مجلس اعضای درالانشا شورای ملی و رییس مجلس نمایندگان نیز در نقض قوانین دست دارند.

آقای ناصری میگوید که بعضی از نمایندگان امروز به رخصتی میرود اما اکثر نماینده‌گان مجلس در طول سال رخصت بودند و به هدف عیاشی و تجارت در کشورهای مخلتف سفر میکنند.

به گفته این نماینده مجلس اگر دارالانشا شورای ملی و رییس مجلس در نقض قوانین دست نمیداشت باید نام های کسانی که غیرحاضر دایمی هستند را اعلام میکرد.

آقای ناصری گفت نباید به کسانی که در مجلس حضور ندارند معاش تخصیص داده شود در غیر آن خیانت ملی شمرده میشود و بودجه بیت المال به دست افراد غیر واجد شرایط قرار میگیرد.

در همین حال رمضان بشر دوست نیز میگوید که قانون اساسی افغانستان بعد از تصویب در لوی جرگه نقض شده است.

آقای بشر دوست بیان داشت که در قانون اساسی افغانستان تغیرات محتوای آمده و این قانون اساسی که در جریده رسمی به نشر رسیده با قانون که امضای آًقای صبغت الله مجددی روی هر برگه آن می باشد تفاوط دارد.

از سوی دیگر محمد اکبری نماینده دیگر مجلس میگوید که اگر نماینده‌گان شورای ملی کارکرد درست میداشتند کسی نمیتوانست به قانون اساسی افغانستان دست برد بزند.

به گفته آقای اکبری این مسله مهمترین بحثی میباشد که باید با رییس جمهوری در میان گذاشته شود و نمایندگان باید مسوولانه عمل نمایند.

این در حالیست که چندی پیش نیز آقای رمضان بشر دوست در مصاحبه با آژانس افغان خبر گفت که قانون اساسی افغانستان در دوران حکومت آقای حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان دست برد زده شده است.

به باور بشر دوست اولین قانون اساسی افغانستان همان قانونی میباشد که در لوی جرگه ۱۳۸۳ به تصویب رسیده که در اخیر هر برگ آن امضای صبغت الله مجددی می باشد.

این نماینده مجلس علاوه نمود که قانون اساسی دوم زمانی بوجود آمده که حامد کرزی رییس جمهوری پشین کشور به بهانه اصلاح واژه‌یی تغییرات محتوایی در آن اضافه یا کم کرده است.

آقای رمضان بشر دوست نماینده مردم در مجلس نمایندگان میگوید که قانون اساسی سوم افغانستان بعد از شکستن قانون اول و دوم به وجود آمده است.

 

پارلمان و ریاست جمهوری؛ ناقضین اصلی قانون هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد