پاکستان-از-روند-صلح-در-افغانستان-حمایت-میکند

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که از توافقنامه صلح بین دولت افغانستان و حزب اسلامی شاخه حکمتیار استقبال کرده و از ادامه این روند به رهبری افغان ها نیز حمایت میکند.

به گزارش افغان خبر: وزارت خارجه پاکستان با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که صلح در افغانستان به نفع تمام کشور های منطقه و پاکستان است.

در این خبرنامه، صلح و آرامش حق مردم افغانستان خوانده شده، و تاکید گردیده که پاکستان از امضای توافقنامه میان حزب اسلامی و دولت استقبال میکند.

پاکستان در این خبرنامه تصریح کرد که آن کشور از هرگونه تلاش های صادقانه برای برقراری صلح در افغانستان پشتیبانی میکند.

اما مقام های افغان همیشه پاکستان را متهم به عدم صداقت در امر مذاکرات صلح و مبارزه با تروریزم میکند و میگوید که این کشور حامی تروریزم در منطقه است.

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از عملکرد پاکستان گفت:" وقت آن رسیده است که پایگاه های تروریستان در خارج از افغانستان هدف قرار گیرد".

او افزود: حکومت پاکستان پایگاه های تروریستان را در داخل آن کشور هدف قرار نداده و این  امر باعث ناامنی ها در افغانستان میشود.

پیش از این رئیس جمهورغنی نیز در سفرش به هند بیان کرده بود؛ اسنادی وجود دارد که حملات تروریستی در افغانستان از داخل خاک پاکستان سازماندهی میشود.

پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد