پاکستان-باید-به-نیت-نیک-افغانستان-پاسخ-دهد

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی در جلسه شورای وزیران گفت که پاکستان در زمینۀ حل چالش ها باید گامهای عملی برداشته و به نیت نیک افغانستان پاسخ دهد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، امروز دوشنبه( 20 – حمل) در جلسه شورای وزیران اظهار داشت:« ما علاقمندی به رفع مشکلات داریم و امیدوار هستیم که پاکستان هم در عمل در زمینۀ حل چالش‌ها اقدام کند و به نیت نیک افغانستان پاسخ دهد. »

وی افزود، در دشت ارچی مرکز طالبان مورد هدف قرار گرفت و افراد کلیدی طالبان کشته شدند. اما متأسفانه شاهد تلفات غیرنظامیان هم بودیم. او گفت که در سال‌های پسین تلاش جدی صورت گرفته که از تلفات غیرنظامیان جلوگیری صورت گیرد.

عبدالله تصریح نمود، در هفتۀ جاری نخست‌وزیران پاکستان و ترکیه به کابل آمدند و دربارۀ روابط دوجانبه و همکاری‌ها میان دو کشور صحبت شد و موافقت نامه‌یی میان رییس‌جمهوری و صدراعظم پاکستان دربارۀ هفت اصل به امضا رسیده است. اما این بدان معنا نیست که هر دو طرف در عین وضعیت قرار داشته باشند.

وی می گوید که ما کاملاً در وضعیت متفاوت هستیم. اساس و منشأ مشکلات ما معلوم است. به هر حال، شاید مبنای این موافقت‌نامه، روحیۀ خوشبینانه ما بوده باشد. موقف حکومت وحدت ملی دربارۀ پروسۀ صلح برحق است. در عین حال، دفاع از مردم، سرزمین و سلامت کشور وظیفۀ همۀ ماست.

رییس اجراییه همچنان از ملاقات و مذاکرات خویش با نخست‌وزیر ترکیه معلومات داد و گفت که ترکیه با افغانستان در عرصۀ امنیتی، خدمات، بازسازی و امنیت همکاری کرده و در پهلوی مردم ما قربانی داده‌اند.

عبدالله از برگزاری کمیسیون اقتصادی میان دو کشور در ماه می در ترکیه خبر داد و گفت که کمیسیون همکاری‌های اقتصادی از سال 2005 بدین‌سو برگزار نشده است.

قابل ذکر است که همزمان با موجی تازه از تنش‌ها میان کابل و اسلام آباد به خاطر حملههای هوایی و موشکی نظامیان پاکستانی بر ولایت کنر، نخست وزیرپاکستان دو روز قبل با رهبران حکومت وحدت ملی در کابل دیدار نمود.

پاکستان باید به نیت نیک افغانستان پاسخ دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد