پاکستان-تمایل-ندارد-به-هراس-افکنی-پایان-دهد

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور در شورای اتلانتیک اعلام کرد که پاکستان تمایل ندارد به حمایت از هراس افکنی پایان دهد و این امر سبب ادامه جنگ در افغانستان شده است.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور در شهر واشنگتن با انتقاد از عملکرد پاکستان اعلام کرده که عامل اصلی ادامه جنگ و هراس افکنی در منطقه؛ حکومت پاکستان است.

وی افزود که این کشور حریم هوایی افغانستان را نقض کرده و بخش‌های شرقی را هدف حمله‌های راکتی‌اش قرار می‌دهد که این کار هرگونه دورنمای برقراری روابط عادی دو جانبه را ناتوان می‌کند.

به باور آقای ربانی، برعلاوۀ تلاش‌های جمعی، شکست هراس‌افگنی در افغانستان و منطقه به گونۀ بنیادی وابسته به از میان برداشتن پناه‌گاه‌های آنان در کشورهایی‌ست که به این گروه‌ها پناه می‌دهند.

او می‌گوید که این کشورها باید به پشتیبانی‌شان از هراس‌افگنی، تمویل، تجهیز و روحیه‌بخشیدن به آنان پایان دهند.

وزیر خارجۀ کشور در شورای اتلانتیک می‌گوید که با وجود تمامی تلاش حکومت برای کاهش تنش در منطقه، برخی در منطقه مانند افغانستان رویکرد متقابل ندارند و همواره در پی ناتوان جلوه‌دادن تلاش‌های حکومت افغانستان برای پایان خشونت و رسیدن به صلح از طریق یک راه‌حل سیاسی اند.

او می‌افزاید : افغانستان به جزء پاکستان از روابطش با دیگر کشورها خشنود است. آقای ربانی، در بخش دیگر سخنانش می‌گوید که افغانستان برای پایان‌دادن به جنگ و دستیابی به صلح از راه گفت‌وگو به گونۀ فعال با همکاران منطقه‌‌یی و جهانی خود همکاری می‌کند.

پاکستان تمایل ندارد به هراس افکنی پایان دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد