پدرام-زنی-که-حساب-بانکی-نداشته-باشد،-آزاد-نیست

عبدالطیف پدرام، نامزد ریاست جمهوری دومین گردهمایی پیکارهای انتخاباتی اش را در میان زنان برگزاری نمود و گفت که زنان باید دست و چشم شان به جیب مردان نباشد. زیرا زنی که حساب بانکی مستقلانه نداشته باشد، آزاد نیست و وابسته به مرد می باشد.

به گزارش افغان نیوز:عبدالطیف پدرام یکی از کاندیداتوری های ریاست جمهوری، امروز سه شنبه( ۵ سنبله) در جمع هوادارانش، زنان را مستقل و آزاد عنوان کرده، گفت که ذهنیت مردانه از کشور باید برچیده و مفکوره های زنانه در میان مردم حاکم شود.

پدرام با بیان این مطلب تصریح می کند: زن باید از حقوق مساوی با مرد برخوردار باشد؛ زیرا تقسیم کار نباید به شکل سنتی آن در فضای خانواده که به زبان عامیانه شامل بچه داری می شود، صورت گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری با انتقاد به برنامه های عبدالله و غنی خاطر نشان می سازد که مکتب رفتن و فراهم نمودن زمینه های تحصیلی برای زنان مانند آب خوردن و تنفس کردن است و نیاز جدی زنان پنداشته می شود.

وی در ارتباط با این موضوع علاوه می کند که نامزدان ریاست جمهوری باید حقوق تلف شده زنان کشور را به آنان بازگرداند که هرگز به آن فکر نکرده اند.

عبدالطیف پدرام، آقای عبدالله و اشرف غنی را به مناظره ای فرامی خواند که حقوق زنان هنوز برای این دو نامزد به گفته وی معنا نشده و برنامه ای در این زمینه روی دست ندارند.

آقای پدرام کلمه شوهر و آقا را در فرهنگ افغانستان بی معنا خوانده و برای هوادارانش کلماتی چون همسر و مرد را جایگزین این دو واژه مردسالارانه نمود.

این نامزد ریاست جمهور به زنان وعده می سپارد، در صورت کامیابی در رقابت انتخابات پیش رو؛ در زمینه های کاری، تحصیلی و موقف های دولتی به زنان اولویت داده خواهد شد.

پدرام می گوید؛ ذهنیت ها باید زنانه شود و مدیریت زندگی مشترک برابر و مساوی میان زن و مرد تقسیم شود تا زنان نیز به اندازه مردان در این جامعه سهم و آزادی به دست آورند.

او همچنان یادآور می شود که شلاق نخوردن به معنای آزادی نیست که هر زنی از سوی شوهرش شلاق نخورد آزاد است.

عبدالطیف پدرام پارلمان افغانستان را به چالش کشاند و نابرابری جنسیتی و نادیده گرفتن حقوق زنان را درشورای ملی یک نگرانی بزرگ برای تیم خود عنوان کرد.

وی می افزاید که در پارلمان افغانستان تساوی حقوق زن و مردم وجود ندارد و این ظلم بزرگ در حق نیمی از پیکر جامعه در کشور است .

از سوی هم، فرشته حضرتی همسر آقای پدرام با انتقاد از حکومت وحدت ملی و برنامه نداشتن نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری می گوید: زنان در حکومت اشرف غنی و عبدالله همواره تحقیر و توهین شده اند که فساد اخلاقی ارگ یکی از نمونه های این بی حرمتی ها می باشد.

در همین حال، شماری از زنان اشتراک کننده در این همایش، حمایت شان را از عبدالطیف پدرام اعلام نموده گفتند که تنها راه رسیدن به صلح و حقوق زنان ایجاد نظام فدرالی می باشد که تنها آقای پدرام می تواند این نظام را تشکیل دهد.

پدرام: زنی که حساب بانکی نداشته باشد، آزاد نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد