پرسش-نبیل-از-طالبان-کابینه-یا-مدرسه-حقانی-

رییس پیشین امنیت ملی کشور در پیوند به اعلام اعضای کابینه جدید از سوی طالبان می‌گوید: «کابینه نیست، مدرسه حقانی است.»

به گزارش افغان نیوز؛ امارت اسلامی طالبان پس از سه هفته تسلط بر کابل، ناوقت روز سه شنبه( ۱۶ سنبله) اعضای کابینه خویش را اعلام نمود.

در این کابینه، ملا حسن به عنوان رییس الوزرا و ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان او تعیین شده‌اند.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در پیوند به اعلام کابینه از سوی طالبان، در برگه فسبوک‌اش نوشته است: «کابینه نیست، مدرسه حقانی است.»

وی در یک بیانیه دیگر، گفته است که مردم افغانستان در مقابل هيچ كشورى به حد نظامیان پاکستان نفرت ندارند؛ زیرا براى سومين بار است كه نظام افغانستان را از بين مي‌برند.

نبیل می‌گوید که حضور علنى و مخفى پاكستانى‌ها بطور شديد باعث خدشه دار شدن احساسات عامه مردم شده و دوام اين وضعيت براى مردم قابل تحمل نيست.

در همین حال، حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح‌الدین ربانی در پیوند به کابینه طالبان اعلام کرد که مردم در برابر نگاه افراطی قومی تا رسیدن به وضعیت بهتر مبارزه خواهند کرد.

آقای ربانی با نشر بیانیه‌ای، گفته است که طالبان از لحاظ انحصارگرایی و نگاه افراطی قومی به مسأله سیاست و قدرت، از حاکمان تحمیلی قبلی بر این کشور نیز یک قدم فراتر گذاشته‌اند.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، شام روز( سه‌شنبه، ۱۶ سنبله) جنگ را در کشور پایان یافته اعلام کرده و گفت که اکنون زمینه برای ایجاد نظام اسلامی در کشور فراهم شده است.

پرسش نبیل از طالبان: کابینه یا مدرسه حقانی؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد