پروسه-صلح-باید-در-چارچوپ-برنامه-حکومت-تنظیم-گردد

نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد در دیدار با معاون اول ریاست جمهور تاکید داشت که همۀ تلاش‌های مرتبط به پروسه صلح باید در چارچوپ برنامه حکومت تنظیم گردد و جامعه جهانی از موقف دولت و مردم افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که تدامیچی یاماماتو، نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با سرور دانش، در مورد پروسه صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت‌وگو کرده است.

آقای یاماماتو در این دیدار، با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد در پروسه صلح و مذاکره با گروه طالبان دخیل است، بر محوریت دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح تأکید کرده است.

او افزوده است که همۀ تلاش‌های مرتبط به پروسه صلح باید در چارچوپ برنامه حکومت تنظیم گردد و جامعه جهانی از موقف دولت و مردم افغانستان در این پروسه حمایت می‌کند. او گفت که سازمان ملل متحد تأکید دارد که نقش محوری دولت و مالکیت مردم افغانستان در پروسۀ صلح حفظ گردد.

آقای یاماماتو گفته است که صلح افغانستان یک پروسه ملی است و به نتیجه رسیدن این پروسه درصورتی که مردم، رهبران سیاسی، جامعه مدنی و حکومت همسو باشند، بهتر امکان پذیر است.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری نیز در این دیدار گفته که نقطه اصلی این است که در مذاکرات صلح محوریت دولت حفظ شده و مالکیت این پروسه نیز از آن مردم افغانستان باشد. او افزوده است که روند مشوره حکومت با رهبران سیاسی همچنان ادامه داشته و توسعه خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور گفته است که گذشته از برخی رقابت های سیاسی، در سطح ملی، مردم، رهبران سیاسی، احزاب، نهادهای مدنی و جوانب دخیل، برمحوریت دولت و مردم افغانستان در مذاکرات صلح توافق نظر دارند و تلاش برای هماهنگ شدن فعالیت های مرتبط به صلح همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، ششمین دور سفرهای خود را در راستای تامین صلح در افغانستان آغاز کرده است. او در دیدار روز گذشته اش با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که با طالبان درباره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها گفت‌وگو صورت گرفته، اما تاهنوز به توافق نهایی دست نیافته اند.

پروسه صلح باید در چارچوپ برنامه حکومت تنظیم گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد