پشتیبانی-از-پروسۀ-صلح،-بزرگترین-دست‌آورد-نشست-ژینو

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در ملاقات با سفیر امریکا در کابل تاکید داشت که پشتیبانی یکپارچۀ جامعۀ جهانی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بزرگترین دست‌آورد نشست ژینو بود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز (سه شنبه، 13 قوس) در دفتر کارش در قصر سپیدار، با جان‌بس سفیر ایالات متحده امریکا در کابل دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار، در پیوند به گفت‌وگوهای صلح، آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری و نشست ژینوا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سفیر ایالات متحدۀ امریکا، برگزاری موفقانۀ نشست ژینوا را به حکومت و مردم افغانستان تبریک گفت و از حمایت دوام‌دار کشورش اطمینان داد.

همچنان، رییس اجراییه کشور گفت که پشتیبانی یکپارچۀ جامعۀ جهانی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، اطمینان از حراست و پاسداری از دست‌آوردهای هفده ساله و برگزاری به موقع انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری، بزرگترین دست‌آورد نشست ژینو بود.

این درحالی است که اشرف غنی در نشست ژینو اعلام کرد که حاضریم با طالبان صلح کنیم و آنان را بخشی از جامعه مردم سالار افغانستان قبول کنیم.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ساعاتی پس از پایان نشست ژینو، اعلام کرد که آقای غنی صلاحیت ندارد و ما با حکومت وحدت ملی مذاکره نمی کنیم. زیرا ما بر بیش از نصف افغانستان سلطه داریم و دولت کابل که توسط امریکا به وجود آمده است، از مردم افغانستان نمایندگی نمی تواند.

پشتیبانی از پروسۀ صلح، بزرگترین دست‌آورد نشست ژینو

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد