پمپئو-زنگ-خوش‌بینی-نواخت؛-رهبران-افغان-با-هم-کنار-می‌آیند

وزیر خارجه امریکا ابراز امیدواری کرده است که من در این مورد خوشبینم که رهبران افغان اختلافات سیاسی شان را حل کرده و با هم کنار خواهند آمد.

به گزارش افغان نیوز: مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا بعد از سفر بی‌نتیجه‌اش به کابل، روز گذشته (چهارشنبه، 6 حمل) پس از نشست جی 7 در مقر وزارت خارجه‌ی امریکا به خبرنگاران گفت که در سفرش به کابل رهبران افغان را ترغیب کرده است تا به تعهدات‌شان به اعلامیه‌ی مشترک امریکا – افغانستان پابند بمانند.

وزیر خارجه امریکا همچنان از تمام رهبران سیاسی افغان و گروه طالبان خواسته است که به‌خاطر منافع مردم افغانستان باهم کنار بیایند. ویافزوده است: «خوشبینم که آنان با هم کنار خواهند آمد.»

این در حالی است که پمپئو روز دوشنبه (4 حمل) در یک سفر غیرمنتظره به کابل آمد. او با اشرف غنی و عبدالله عبدالله به‌طور جداگانه دیدار کرد.

ساعاتی پس از سفر او به کابل، وزارت خارجه‌ی امریکا اعلامیه‌ی تُندی را منتشر کرد که محتوای آن از تلاش‌های بی‌نتیجه‌ی او برای یافتن یک توافق سیاسی بین رهبران افغانستان حکایت داشت.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه امریکا آمده است که به دلیل ادامه‌ی اختلافات میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری افغانستان، امریکا تصمیم گرفته است که یک میلیارد دالر از کمک‌هایش به کابل را قطع کند.

همچنان، عبدالله عبدالله نیز اعلام کرد که سفر پمپئو به کابل فرصت خوبی برای حل بحران سیاسی موجود در کشور بود، اما از این فرصت استفاده‌ی خوب صورت نگرفت.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور پس از اعلام قطح کمک یک میلیارد دالری امریکا به افغانستان، اطمینان داد که این موضوع قابل نگرانی نبوده و روی زندگی مردم افغانستان تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان با ابراز نگرانی از قطع کمک یک ملیارد دالری امریکا به افغانستان، ادامه اختلاف‌ها میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله را شرم‌آور و فاجعه‌برانگیز می‌دانند.

پمپئو زنگ خوش‌بینی نواخت؛ رهبران افغان با هم کنار می‌آیند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد