پنجمین-قانون-رسانه‌های-همگانی-نهایی-می-شود

معاون دوم ریاست جمهوری می گوید؛ اکنون پنجمین قانون رسانه‌های همگانی مراحل نهایی خود را طی می‌کند که نسبت به قوانین قبلی از امتیازات زیادی برخوردار است.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در بیست‌وسومین جلسه کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها گفت که در دو سال اخیر در زمینۀ آزادی بیان و آزادی مطبوعات و تأمین مصئونیت خبرنگاران اقدامات زیادی از سوی حکومت، نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها صورت گرفته است.

دانش افزود که در جریان سال‌های اخیر چهار بار قانون رسانه‌های همگانی تعدیل و تجدید شده و اکنون پنجمین قانون رسانه‌های همگانی مراحل نهایی خود را طی می‌کند که نسبت به قوانین قبلی از امتیازات زیادی برخوردار است و همچنین قانون دسترسی به اطلاعات در اول سال جاری به تصویب رسید که در رده‌بندی جهانی مقام نخست را بدست آورد است.

همچین معاون رئیس جمهور از رسیدگی به تمامی قضایای خشونت علیه خبرنگاران و آغاز دوباره فعالیت صندوق حمایت از خبرنگاران به عنوان اقدامات بنیادین دیگر در حمایت حکومت از رسانه‌ها و خبرنگاران طی سال‌های اخیر نام برد.

استاد دانش گفت که آزادی بیان تنها دست‌آورد حکومت نیست، بلکه مردم، جامعۀ رسانه‌ای و خود خبرنگاران نیز در این زمینه قربانی‌های زیادی داده و همواره تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به پروسه صلح نیز گفت که قانون اساسی، ارزش‌های نوین و دیگر دست‌آوردهای حکومت و مردم افغانستان به خصوص آزادی بیان و آزادی مطبوعات که تهداب دیگر آزادی ها است، به هیچ وجه قابل معامله نیست.

پنجمین قانون رسانه‌های همگانی نهایی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد