چهارچوب-صلح-با-حزب-اسلامی-برای-سایر-مخالفان-مسلح-نیز-باز-است

رئیس جمهورغنی در دیدار با شماری از بزرگان ولایت پکتیا، موفقیت مذاکرات صلح با حزب اسلامی را نتیجه نیت پاک، اراده قوی و قضاوت و قانونیت دانست و گفت که این چهارچوب برای سایر مخالفان مسلح نیز باز است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور طی دیداری با بزرگان  ولایت پکتیا، مراتب تسلیت و همدردی خود را به آنان بخاطر وفات  شخصیت جهادی و بزرگ قومی حاجی سردار احمدزی، ابراز  کرد.

در این دیدار که شماری از اعضای خانواده حاجی سردار احمدزی نیز حضور داشتند.

مولوی خالقداد موفقیت پروسه صلح بین الافغانی میان دولت و حزب اسلامی را به رئیس جمهور غنی تبریک گفت و آرزوی تداوم این چنین مذاکرات صلح را با سایر مخالفین مسلح کشور نیز نمود.

مولوی خالقداد ضمن حمایت از برنامه های انکشافی و اقتصادی حکومت، از تلاش ها و دستآورد های رئیس جمهور کشور قدردانی نمود.

رئیس جمهور غنی پس از استماع سخنان موصوف، برای شخصیت جهادی و بزرگ قومی حاجی سردار احمدزی بهشت برین آرزو نمود.

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات موفقانه دولت و حزب اسلامی، گفت که این مذاکرات با نیت پاک، اراده قوی، قضاوت و قانونیت انجام شد و امیدواریم این چارچوپ باعث صلح دولت با سایر مخالفین مسلح افغان نیز گردد.

رئیس جمهور کشور خطاب به بزرگان متذکره، گفت که شما سفیران صلح هستید و با تلاش ها و مشوره های تان، راه های مفید دیگری صلح نیز تشخیص خواهد شد، تا سلسلۀ کشتار، قتل ها، ویرانی ها و ناامنی ها پایان یابد.

در اخیر این دیدار حاجی حضرت برادر حاجی سردار احمدزی از غمشریکی رئیس جمهور و تمام بزرگان ولایت پکتیا تشکری کرد و برای رئیس جمهور آرزوی موفقیت نمود.

چهارچوب صلح با حزب اسلامی برای سایر مخالفان مسلح نیز باز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد