چین-رهایی-زندانیان-طالبان-زمینه-صلح-را-فراهم-می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین از رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان از سوی حکومت افغانستان استقبال و تاکید کرده است که این اقدام می تواند اعتماد بین دولت افغانستان و طالبان را تقویت کند.

به گزارش افغان نیوز: چین ضمن استقبال از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح مبنی بر آزادی 400 زندانی طالبان و امضای این حکم از سوی رئیس جمهور کشور اعلام نموده که آزادی زندانیان طالبان شرایط لازم برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی را فراهم می‌کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: آزادی زندانیان بخشی مهمی از اعتمادسازی میان طالبان و دولت افغانستان برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این کنفرانس خبری تصریح نموده که کشورش همواره تلاش کرده تا در روند صلح افغانستان نقش مثبت داشته باشد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از طالبان و دولت افغانستان خواسته است تا به تعهدات خود عمل کرده و مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی را هر چه زودتر آغاز کنند.

این درحالی است که بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی نیز از آزادی زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان استقبال کرده اند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم اختتامیه نشست لویه جرگه مشورتی صلح گفت که اکنون طالبان باید نشان دهند که از آتش‌بس سراسری ترس ندارند و به تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح  برای تأمین آتش‌بس سراسری احترام بگذارند.

چین: رهایی زندانیان طالبان زمینه صلح را فراهم می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد