چین-و-افغانستان-دنبال-راه-های-موثر-در-امر-مبارزه-با-تروریزم-هستند

کمیشنر مبارزه علیه تروریزم و مسایل امنیتی چین در راس یک هیئت وارد کابل شده و در دیدار با معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان روی راه های موثر در امر مبارزه با تروریزم صحبت کرده است.

به گزارش افغان نیوز: حکمت خليل کرزی معين سياسی وزارت امور خارجه افغانستان، شام دیروز با آقای چینگ گوپنگ کمیشنر مبارزه علیه تروریزم و مسایل امنیتی جمهوری خلق چین که در راس یک هیئت بلند رتبه آن کشور به کابل سفر نموده بود، دیدار کرد.

در این ملاقات دو طرف روی موضوعات ایجاد سازو كار هاى بهتر جهت مبارزه موثر با تروریزم، گسترش بیش از پیش روابط دوستانه سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دوکشور، آموزش دیپلوماتان افغانستان در چین صحبت کردند.

همچنان کمیسیون سه جانبه افغانستان – چین و پاکستان، کمیسیون سه جانبه افغانستان – چین و هند، آمادگی افغانستان برای برگزاری نشست سه جانبه وزرای امور خارجه افغانستان – چین و پاکستان در آینده نزدیک،  اوضاع جاری منطقه، روابط میان افغانستان و پاکستان به ویژه پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

 آقاى كرزى، بر تداوم همکاری ها در عرصه هاى مختلف میان دوکشور و پالیسی افغانستان در قبال چین واحد، تأکید کرد.

قابل ذکر است که چین همسایه شرقی افغانستان یکی از کشور های مهم و تاثیر گذار در منطقه و سیاست های منطقه یی است و میتواند در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان نیز موثر باشد.

چین و افغانستان دنبال راه های موثر در امر مبارزه با تروریزم هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد