چین،-پاکستان-و-نیپال-خواهان-آتش‌بس-در-افغانستان-شدند

وزیران خارجه افغانستان، چین، پاکستان و نیپال طی یک نشست چهارجانبه خواهان تأمین آتش‌بس در افغانستان شدند.

به گزارش افغان نیوز: نشست چهارجانبه وزیران خارجه افغانستان، چین، پاکستان و نیپال روز دوشنبه از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد. در این نشست در مورد مبارزه مشترک با ویروس کرونا و گسترش همکاری‌های منطقوی بحث شده است.

گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی کشور می‌گوید که وزیران خارجه‌ی چهار کشور در این نشست، با در نظرداشت قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر تأمین آتش‌بس سراسری در افغانستان تأکید کرده‌اند.

براساس معلومات آقای هیواد، وزیران خارجه‌ی چهار کشور گفته‌اند که برای مبارزه موثر و رسیدگی کمک‌ها برای آسیب‌دیدگان ویروس کرونا، تأمین آتش‌بس یک شرط اساسی و ضروری است.

وزیران خارجه چین، پاکستان و نیپال در این نشست چهارجانبه بر موثریت کمک‌های‌شان در صورت تأمین آتش‌بس بشردوستانه تأکید کرده‌اند. آنان از طالبان نیز خواسته‌اند که هر چه زودتر با حکومت افغانستان وارد مذاکره شوند.

در همین حال، کمیسیون حقوق بشر نیز در واکنش به گزارش تازه یوناما مبنی بر تلفات افراد ملکی در نتیجه ادامه جنگ در کشور از طرف‌های درگیری خواستار آتش‌بس شده‌است.

شهرزاد اکبر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در یک بیانیه گفته که سطح خشونت‌ها در افغانستان زیاد است و طرف‌ها به منظور جلوگیری از تلفات افراد ملکی باید آتش‌بس فوری اعلام کنند.

این درحالی است که ارگ ریاست جمهوری در پیوند به تلفات افراد ملکی اعلام نموده که طالبان از مردم و قریه جات به عنوان سپر استفاده کرده و از آنجا بر مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حمله می کنند.

چین، پاکستان و نیپال خواهان آتش‌بس در افغانستان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد