کابینه؛-طرح-تعدیل-مقرره-طرز-تاسیس-و-فعالیت-رسانه-ها-را-تایید-نکرد

وزارت عدلیه، طرح تعدیل و ایزاد در برخی از مواد مقرره طرز تاسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی را به جلسه کابینه ارائه کرد، که جلسه این طرح را برای بررسی بیشتر به نهاد های مربوط سپرد.

به گزارش افغان نیوز: طرح تعدیل و ایزاد در برخی از مواد مقررۀ طرز تاسیس و فعالیت رسانههای همگانی خصوصی توسط وزیر عدلیه به جلسه ارایه‌شد و خاطرنشان‌گردید که این‌طرح تعدیل در جلسۀ به اشتراک نماینده‌گان ارگان‌های ذیربط موردبحث قرارگرفته که به اساس نظریات هیئت موظف، در طرح فوق‌الذکر اندازۀ حقالامتیاز در برابر اعطای جواز فعالیت نشراتی درج بوده که به حساب واردات دولت تحویل بانک می‌گردد و ایجاب نمی‌نماید تا در طرح تعدیل و ایزاد در این مقرره از فیس فریکونسی تذکر به عمل‌آید.

کابینه بعد از بحث همهجانبه، وزارت‌های مالیه، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اطلاعات و فرهنگ تحت ریاست وزیر عدلیه را موظف‌نمود تا فیس فریکونسی و فیس جواز‌نامه را در مقررۀ طرز تاسیس و فعالیت‌های رسانه‌های همگانی خصوصی بازنگری‌نموده و به جلسات بعدی کابینه ارایه‌ نمایند.

همین گونه حق پرداخت مالیات به دولت از سوی رسانه های چاپی و آن لاین یکی دیگر از مشکلاتی است که باید در این مقرره و قانون رسانه های همگانی مورد بحث قرار گرفته و حل شود.

عبدالبصیر انور وزیر عدلیه طرح تعدیل و ایزاد در برخی از مواد قانون مسافرت و اقامت اتباع خارجی در جمهوری اسلامی افغانستان را به جلسه مطرح‌نمود که مورد تائید کابینه قرار‌گرفت.

کابینه، وزارت امور خارجه را موظف نمود تا جزئیات تعدیل قانون متذکره را غرض وضاحت بیشتر، رسماً به سفارت‌های افغانستان مقیم در خارج کشور جهت جلب سرمایه‌گذاری خارجی ابلاغ نماید.

متعاقباً وزیر عدلیه طرح مقررۀ تنظیم بورد حمایت حقوق مؤلف، مصنف، هنرمند و محقق (کاپی رایت) را در (۴) فصل و (۱۶) به جلسه ارایه‌کرد که مورد تصویب کابینه قرارگرفت.

کابینه؛ طرح تعدیل مقرره طرز تاسیس و فعالیت رسانه ها را تایید نکرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد