گروه-های-تروریستی-طالبان-و-داعش-فرد-را-در-میرزااولنگ-کشته-اند

سازمان ملل با نشر گزارش تحقیقات ابتدایی حقیقت یاب حقوق بشری درمورد حمله بر منطقه میرزااولنگ، گفته است که حد اقل ۳۶ فرد به شمول غیر نظامیان از سوی طالبان و داعش به قتل رسیده اند.

به گزارش افغان نیوز: هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گزارش ابتدایی تحقیقات حقیقت یاب حقوق بشری اش را در مورد حمله ۳ تا ۵ اگست بر روستای میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل به نشر رساند.

یوناما اظهاراتی را که گفته می شود طالبان و کسانی که خود را جنگجویان داعش می خوانند، در جریان حمله بر میرزااولنگ حداقل ۳۶ تن را به شمول غیر نظامیان و کسانی که در درگیری دخیل نبوده اند کشته اند، تائید می کند.

حداقل نیمی از این کشتار در روز شنبه پنجم ماه اگست زمانی اتفاق افتاد که عناصر مخالف حکومت خانواده هایی را که در تلاش فرار از منطقه بودند، متوقف و از میان آنان، زنان و کودکان جوان را جدا کرده و ۱۸ تن به شمول غیرنظامیان و ملیشه های طرفدار دولت که در زمان کشته شدن در درگیری دخیل نبوده اند را کشتند. دیگران به شمول یک زن زمانی که در حال فرار از این روستا بودند، کشته شدند.

تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت: "من هدف قرار دادن بی رحمانه غیرنظامیان و کسانی که در زمان حمله در درگیری دخیل نبودند را محکوم می نمایم و آن را تخطی صریح از قانون بین المللی می دانم." وی افزود: "عاملین این کشتار و جرایم باید پاسخگو باشند."

در مورد اتهام سربریدن، یوناما هیچ شواهدی برای اثبات چنین ادعاهایی پیدا ننموده است. تیم حقوق بشر نیز با انجام مصاحبه ها با شاهدین و مسئولین، قادر نبوده اند تا ادعاها در مورد اختطاف زنان و خشونت جنسی را تائید نمایند.

در مورد ادعای نفرت فرقه ای به عنوان عاملی در کشتار میرزااولنگ که بیشتر باشندگان آن را مسلمانان شیعه تشکیل می دهند، نیاز به تحقیقات بعدی توسط مقامات مربوط می باشد.

این ماموریت از تعیین شدن تیم ارشد از لویی سارنوالی و وزارت داخله برای تحقیق در مورد این حمله استقبال می نماید.

گزارش یوناما پیشنهاداتی را به شمول توقف فوری هدف قرار دادن افراد ملکی به عناصر مخالف حکومت ارائه نموده است. این گزارش همچنان خواهان تحقیقات سریع، بی طرف و شفاف در مورد حمله و کشتار در میرزااولنگ و اطمینان از به محاکمه کشانیدن عاملین این کشتار و رسیدگی به قربانیان آن می باشد.

گروه های تروریستی طالبان و داعش 36فرد را در میرزااولنگ کشته اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد