کارمندان-حکومتی-حق-اعمال-نفوذ-بر-کاندیدان-را-ندارند

در یکی از بخش‌های فرمان رییس جمهور غنی آمده است که مسئولان و کارمندان حکومتی حق اعمال نفوذ بر کاندیدان را ندارند و نمی‎توانند از امکانات دولتی به نفع یک یا چند کاندیدا استفاده کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور  با صدور فرمان‌هایی به مقام‌ها و کارمندان حکومتی دستور داده است که نباید در روند انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مداخله کنند.

در این فرمان‌از نیروهای امنیتی خواسته شده است که اقدامات مورد نیاز روند انتخابات را روی دست گیرند و برای شرکت فعال زنان در این روند، موظفین زن را در مراکز انتخاباتی بگمارند.

بر اساس این فرمان‌ها، نیروهای امنیتی باید کرامت انسانی و حقوق قانونی رأیدهندگان، نامزدان، ناظران و رسانه‌ها را  حفظ کنند و از دامن زدن به تعصبات قومی، نژادی، زبانی و سمتی جدا خودداری کنند.

در بخش‌های دیگر این فرمان آمده است که مسئولان و کارمندان حکومتی حق اعمال نفوذ بر کاندیدان را ندارند و نمیتوانند از امکانات دولتی به نفع یک یا چند کاندیدا استفاده کنند مگر این‌که این امکانات به گونۀ عادلانه در اختیار تمام نامزدان قرار گیرد.

عدم معرفی افراد برای استخدام در کمیسیون‌های انتخاباتی، عدم ورود به مراکز رأی‌دهی و مراکز ثبت‌نام به گونۀ مسلح، عدم دعوت از یک کاندیدای مشخص در افتتاح پروژه‌ها و محافظت از اطلاعاتی که در دروان اجرای وظیفه از سوی کمیسیون به آن‌ها داده می‌شود، از دیگر موادهای این فرمان ‌می باشد.

در فرمان‌ها آمده است نهادهای حکومت باید رهنمود عدم مداخلۀ کارمندان دولتی را به شورای امنیت ارسال کنند،.در صورتی‌که مقام‌ها و کارمندان دولتی از اوامری که در فرمان‌ها آمده است، تخطی کنتد به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.

کارمندان حکومتی حق اعمال نفوذ بر کاندیدان را ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد