کاظمی-قمی-افغانستان-را-به-آب‌های-آزاد-متصل-می‌کنیم

نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل‌ گفته که کشورش آماده است تا افغانستان را از طریق خطوط ریلی به آب‌های آزاد متصل نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری تسنیم گزارش کرده که حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران برای افغانستان و سفیر این کشور در کابل در سفر به ولایت ننگرهار و دیدار با والی این ولایت گفت که مجاهدت‌های مردم افغانستان باعث فرار و خروج اشغالگران از افغانستان شد.

قمی گفته  که اکنون شرایط برای سازندگی افغانستان فراهم شده است.

او افزوده که افغانستان دارای منابع سرشار طبیعی است اما؛ حضور اشغالگران باعث شد مردم این کشور نتوانند از منابع طبیعی خود استفاده کند.

کاظمی قمی گفته است: نگاه ما به مسئله افغانستان، نگاه اسلامی و انسانی است و دو ملت در غم و شادی همدیگر شریک بوده‌اند.

سفیر ایران در افغانستان تصریح کرده که اکنون زمان آن فرارسیده تا به ثبات و بازسازی افغانستان کمک کنیم.

کاظمی قمی گفته است که توسعه و رفاه افغانستان به نفع ایران و کشور‌های منطقه است و به امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

او افزوده است: می‌خواهیم منطقه آزاد «چابهار» را برای تجار و بازرگانان افغان فعال و افغانستان را از طریق خطوط ریلی به آب‌های آزاد بین‌المللی وصل کنیم.

کاظمی قمی بر تقویت همکاری‌های پزشکی میان ننگرهار و خراسان رضوی به عنوان یکی از ولایت‌های پیشتاز ایران در حوزه پزشکی و سلامت تاکید کرده است.

پیشتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه امارت اسلامی از مقام‌های چینی و ایران خواستار همکاری در بخش صحت افغانستان شده بود.

مولوی محمد ربانی ناصح، والی ننگرهار نیز در این دیدار از میزبانی ایران از مهاجرا افغانستان ابراز قدردانی کرده و گفته است که اکنون جنگ در افغانستان پایان یافته و صفحه جدیدی برای این کشور گشوده شده است.

ناصح تصریح کرده است حکومت سرپرست می‌خواهد با استفاده از این فرصت، روابط خود را با کشور‌های منطقه و همسایه ازجمله ایران و پاکستان توسعه دهد.

طبق گزارش تسنیم والی ننگرهار با قدردانی از کمک‌های ایران به افغانستان خواستار ادامه این کمک‌ها به ویژه در زمینه‌های کشاورزی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان شده است.

 

 

کاظمی قمی: افغانستان را به آب‌های آزاد متصل می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد