کاهش-خشونت-از-سوی-طالبان،-پیش‌شرط-مذاکرات-بین‌الأفغانی

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و شماری از رهبران جهادی و سیاسی در دیدار با زلمی خلیل‌زاد روی کاهش خشونت از طرف طالبان به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات با این گروه و دست‌یافتن به صلح دایمی تاکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی با نشر اعلامیه گفته که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و شماری از رهبران جهادی، احزاب سیاسی، شخصیت‌های ملی و سران و نمایندگان اقوام شام روز چهارشنبه (13 قوس) با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این نشست، خلیل‌زاد هدف از سفر خود به افغانستان، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و خواست‌های طرف ایالات متحده و طالبان را در امر رسیدن به صلح با اشتراک کنندگان مطرح ساخت.

در همین حال، عبدالله و اعضای مجلس دیدگاه‌های خویش را دربارۀ تلاش‌های صلح و همچنان پرسش‌های خود را از آقای خلیل زاد مطرح کردند.

اشتراک کنندگان این نشست توافق نظر داشتند که صلح از اولویت‌های مردم افغانستان است و حکومت و مردم افغانستان از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند.

آنان روی کاهش خشونت از طرف طالبان به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات با طالبان و دست‌یافتن به توافق صلح میان امریکا و طالبان تاکید کردند.

اعضای مجلس بر آغاز هرچه عاجل مذاکرات بین‌الأفغانی تاکید نمودند و آن را یگانه راه مناسب دست‌یافتن به صلح دایمی خواندند.

اعضای مجلس همچنان بر اصل فراگیر بودن و نمایندگی هیئت مذاکره کننده از حکومت و تمام جریان‌های سیاسی و نهادهای جامعه مدنی افغانستان توافق نظر داشتند. آنان اجماع داخلی و اصل نمایندگی و همه‌ شمول بودن هيئت مذاکره کننده را از پیش‌شرط‌های موفقیت مذاکرات صلح بین‌الأفغانی خواندند.

این درحالی است که دو هفته پیش، زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان در قطر دیدار کردند که هدف آن زمینه‌سازی برای از سرگیری مذاکرات رسمی میان امریکا و طالبان خوانده شد.

کاهش خشونت از سوی طالبان، پیش‌شرط مذاکرات بین‌الأفغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد