کاهش-کمک-های-امریکا-به-پاکستان-و-افغانستان

کاخ سفید کمک های امنیتی و انکشافی به پاکستان و همچنان مساعدت‌های ملکی به افغانستان را در مقایسه با سال‌های گذشته، کاهش داده است.

به گزارش افغان نیوز: در بودجه ۷۱۷ میلیارد دالری حکومت ترامپ برای سال ۲۰۱۹ میلادی که از سوی کانگرس آمریکا تایید شده، ۵ میلیارد دالر برای همکاری‌های نظامی و امنیتی به افغانستان تخصیص داده شده است. در این بودجه که ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ به اجرا گذاشته خواهد شد، همچنان ۶۳۰ میلیون دالر برای کمک‌های ملکی و انکشافی به افغانستان اختصاص داده شده است.

صدای آمریکا گزارش داده که براساس آمار اداره‌ی ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (یو.اس.آی.دی) آمریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۸۳ میلیون دالر و در سال ۲۰۱۷ حدود یک میلیارد دالر را برای کمک‌های ملکی به افغانستان تخصیص داده بود.

از سویی هم، آمریکا کمک‌های امنیتی خود به پاکستان را نیز به دلیل نارضایتی آمریکا از مبارزه‌ی نابسنده‌ی پاکستان در برابر گروه‌های دهشت افگن مستقر در آن کشور کاهش داده است.

این در حالی است که قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی، حکومت آمریکا فقط ۳۳۶ میلیون دالر به پاکستان کمک کند که از مجموع این مبلغ ۲۵۶ میلیون دالر آن کمک‌های اقتصادی و ۸۰ میلیون دالر آن کمک‌های نظامی است که بخش نظامی آن مشروط به همکاری عملی پاکستان در چارچوب استراتیژی آمریکا برای جنوب آسیا، می‌ باشد.

قابل ذکر است که دونالد ترامپ در نخستین روز سال ۲۰۱۸ میلادی با انتقاد شدید از پاکستان در تویتر خود نوشته بود که پاکستان جز دروغ و نیرنگ معامله دیگری با آمریکا نکرده است.

کاهش کمک های امریکا به پاکستان و افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد