کریم-خلیلی-فضا-برای-صلح-مساعد-می-باشد

محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح می گوید؛ درحال حاضر ضمن اینکه اجماع ملی برای صلح وجود دارد، طالبان نیز از جنگ خسته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح کشور، امروز چهار شنبه(18، میزان) طی یک جلسه مشورتی با رهبران احزاب سیاسی، گفت؛ صلح زمانی در افغانستان تحقق پیدا می کند که تمام سران جهادی و قومی توافق کنند. هرچند شورای عالی صلح این زمینه را فراهم کرده و توافق کامل بین احزاب برای آوردن صلح شکل گرفته است.

وی افزود؛ درحال حاضر اجماع ملی برای صلح وجود دارد اما تفاوت دیدگاه ها در رابطه به آوردن صلح، مشکل کلان محسوب می شود. درحالیکه همه مردم افغانستان تحقق را یک ضرورت میدانند تا جنگ ۴۰ ساله خاتمه پیدا کند.

آقای خلیلی تصریح کرد که طرف مقابل جنگ افغانستان یعنی طالبان نیز صلح میخواهند و افراد زیاد آنها از این روند خسته شده اند، بنابراین باید صلح بین الافغانی صورت گیرد. یعنی صلحی که خود افغان ها برای آورد آن تلاش ورزند. زیرا بدون تلاش افغان ها و مشاوره با احزاب سیاسی، تحقق آن غیر ممکن به نظر میرسد.

این در حالی است که گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای به نیروهایش دستور داده است؛ افرادی را که برای موفقیت روند انتخابات و تامین امنیت آن تلاش می‌کنند، هدف قرار دهند.

کریم خلیلی: فضا برای صلح مساعد می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد