کسانی-که-در-اجرای-وظایف-شان-غفلت-میکنند-باید-برکنار-شوند

رئیس جمهورغنی دریک دیدار غیرمترقبه از وزارت صحت عامه، دستور داد که چهارتن مسئول بلندرتبه این وزارت، از وظایف شان سبک دوش شوند، همچنان بیان داشت کسانی که در اجرای وظایف شان غفلت میکنند باید برکنار گردند.

به گزارش افغان خبر: رییس جمهور غنی روز شنبه در دیدار غیرمترقبه از وزارت صحت عامه، به وزیر صحت هدایت داد تا مسوولین بلند رتبۀ این وزارت که در انجام وظایف شان غفلت نموده‌اند، از وظایف شان برکنار کند.

رئیس‌جمهور همچنان امر کرده تا کسانی که به گونه غیر قانونی در این وزارت به کار گماشته شده اند را سلب صلاحیت کنند و افراد دیگری بر اساس قانون جایگزین آنها گردند.

رئیس‌جمهور از مسوولین وزارت صحت عامه خواست تا پلان اصلاحات بنیادی یک ماهۀ این وزارت را در روشنایی با ارزیابی و بهبود وضعیت خدمات شفاخانه‌ها، ارائه نمایند.

در همین حال داکتر احمدجان نعیم، معین وزارت صحت عامه گفت، شفاخانه‌های کابل به نیازمندی‌های ‌نفوس فعلی پاسخگو نبوده، وسایل طبی شماری از شفاخانه‌ها کهنه و کارایی لازم را ندارد.

او ضمن پیشنهاد اعمار چندین شفاخانۀ جدید در شهر کابل گفت، اکنون یک بخشی از ارتوپیدی در شفاخانۀ وزیر محمد اکبر خان فعالیت دارد، و همچنان برای تداوی اطفال در کشور شفاخانۀ اندراگاندی فعال می‌باشد که برای تداوی مراجعین بسنده نیست.

معین وزارت صحت عامه ضمن یادآوری از مشکلات و نیازمندی‌های موجود در بخش ارائه خدمات صحی، بعضی از دستاوردها مانند ایجاد مرکز جراحی قلب اطفال را نیز یاد کرد که بزودی افتتاح خواهد شد.

سپس رئیس‌جمهور گفت:" هدایت دادم تا وزارت صحت عامه تفتیش گردد، پست‌های سرپرستی به اعلان سپرده خواهد شد و پروسۀ استخدام از سوی شورای عالی اصلاحات نظارت می‌ شود".

او افزود که از این پس در بخش اصلاحات اداری و خدمات ملکی توجه بیشتر صورت می‌گیرد و تشکیلات موازی ادارات از بین خواهد رفت.

رئیس‌جمهور کشور خاطر نشان ساخت که داکتران باید بدون هیچ‌ نوع تبعیض برای شهروندان خدمات‌رسانی یک‌سان داشته باشند.

آقای غنی گفت، ظرفیت‌های کافی و مسلکی وجود دارد و باید هماهنگی بیشتر میان ادارات به‌وجود آید. او علاوه کرد که باید روئسای شفاخانه‌ها در کنار موضوعات طبی، به بحث‌های مدیریتی نیز آشنایی داشته باشند، تا پلان‌های واضح مدیریتی را برای شفاخانه‌ها بسازند.

محمداشرف غنی جلب اعتماد مردم را مهم خوانده گفت، اعتماد و باور مردم از طریق ارائه خدمات صادقانه و درست به‌دست می‌آید، و خدمت باید به یک فرهنگ مبدل شود. او به مسوولین وزارت صحت عامه دستور داد، تا ظرفیت‌های مدیریتی و مسلکی شانرا تشخیص و به‌گونۀ کتبی به ریاست جمهوری بسپارند.

رئیس‌جمهورهمچنین ناوقت شب گذشته به‌طور غیرمترقبه به‌شفاخانه‌های وزیر محمداکبر خان و صحت طفل اندراگاندی رفت، ضمن بررسی وضعیت عمومی شفاخانه‌های متذکره، از مریضان داخل بستر عیادت نموده و با مریض‌داران نیز دیدار کرد.

کسانی که در اجرای وظایف شان غفلت میکنند باید برکنار شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد