کشورهای-میزبان-با-پناهجویان-افغان-با-احترام-برخورد-نمایند

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه کشور در نشست مقام های عالی رتبه پیرامون رسیدگی به جریان های بزرگ مهاجرت در نیورک بیان کرد که جنگ و نا امنی افغان ها را متاثر کرده و کشورهای میزبان با پناهجویان افغان بر اساس قوانین بین المللی بشر دوستانه، با احترام برخورد نمایند.

به گزارش افغان خبر:صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، در رأس هیئت افغانستان، در نشست مقام های عالی رتبه که پیرامون رسیدگی به جریان های بزرگ مهاجرت در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در مقر این سازمان در نیویارک برگزار شده بود، اشتراک کرد.

وزیرخارجه در این نشست در بخش از سخنرانی خود گفت: "براساس تجربه، افغانستان از چالش های پیچیده مرتبط با مسئله مهاجرت جهانی به خوبی آگاه می باشد. بر اثر دو دهه جنگ، میلیون ها زن و طفل افغان مجبور به ترک خانه های شان گردیده و به دنبال پناهندگی در خارج از کشور شدند".

وی افزود که شماری از مهاجرین افغان در وضعیت دشوار اجتماعی، اقتصادی و بشری مواجه می باشند. در این زمینه، کشورهای میزبان باید با همه مهاجرین، چه افغان و یا تبعه هر کشور دیگر، مطابق به قوانین بین المللی بشردوستانه و قانون حقوق بشر رفتار مساویانه نموده و به آنها احترام قایل شوند.

وزیرخارجه کشور همچنان افزود که حکومت افغانستان میداند توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور، زمینه تضمین نهایی را برای حل چالش های فرا راه مهاجرین و بیجاشدگان داخلی به شیوه‏ جامع فراهم می سازد.

به گفته او حکومت روی بهبود وضعیت مردم در شهرها، قریه جات و ولسوالی ها در سرتاسر افغانستان کار می کند. به همین منظور منتظر کنفرانس بروکسل درمورد افغانستان که در ظرف دو هفته آینده برگزار می شود، است.

وی همچنان ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی تعهدات جدید از کمک های خود را برای تطبیق چهارچوب صلح و انکشاف ملی که هدف آن رسیدن ما به خودکفایی در جریان دهه تحول میباشد، ابراز نمایند.

در نشست یاد شده افزون بر رؤسای هفتادمین و هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، رؤسای جمهور، نخست وزیران و وزرای امور خارجه تعداد زیادی از کشورهای جهان اشتراک نموده و دیدگاه های شان را پیرامون رسیدگی به جریان های بزرگ مهاجرت در سرتاسر جهان بیان کردند.

کشورهای میزبان با پناهجویان افغان با احترام برخورد نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد