کمک-به-مهاجران-افغان؛-حنیف-با-سفیر-چین-گفتگو-کرد

دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد و مسوول کمیته جلب و جذب کمک‌ها برای مهاجران، با جاو شینگ، سفیر چین در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت اقتصاد با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد و مسوول کمیته جلب و جذب کمک‌ها برا ی مهاجران اخراج شده از پاکستان با سفیر چین در کابل پیرامون وضعیت موجود و بازگشت مهاجران از کشور پاکستان به سرحدات افغانستان گفتگو کرده است.

وزارت اقتصاد گفته است که در این دیدار اعضای کمیته جلب و جذب کمک برای مهاجران متشکل از نمایندگان و مسوولان وزارت‌های مالیه، مهاجرین، امور خارجه، احیا و انکشاف دهات و جمعیت هلال احمر افغانی حضور داشتند.

در خبرنامه آمده است که سرپرست وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از مساعدت‌های بشری چین برای زلزله‌زدگان هرات خواستار کمک‌های فوری این کشور به مهاجران اخراج شده از پاکستان شده است.

طبق خبرنامه، جاو شینگ، سفیر چین در کابل از همکاری همه جانبه کشورش به کمیته  جلب و جذب کمک‌ها به مهاجران اطمینان داده و با اشاره به کمک‌های چین به زلزله‌زدگان هرات گفته است که این کمک‌ها جریان دارد و در آینده نیز با در نظر داشت امکانات تداوم خواهد داشت.  

جاو شنیگ به سرپرست وزارت اقتصاد اطمینان داده است که با در نظر داشت همکاری‌های استراتیژیک چین و پاکستان، این کشور در مورد جلوگیری از اخراج اجباری مهاجران افغانستان با اسلام‌آباد صحبت خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان ا.ا اسلامی می‌گوید که طی نزدیک به بیست روز گذشته بیش از 200 هزار مهاجر افغانستان از پاکستان برگشت کرده‌اند.

کمک به مهاجران افغان؛ حنیف با سفیر چین گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد