کمک-های-استرالیا-به-افغانستان-ادامه-می-یابد-همکاریهای-اقتصادی-امنیت-منطقه-را-تامین-میکند

وزیر دفاع استرالیا در دیدار با رئیس جمهورغنی بر ادامه همکاری کشورش با افغانستان تاکید کرد و همچنان آقای غنی گفت که همکاری های اقتصادی میان کشور های منطقه صلح و ثبات را به بار میاورد.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی روز چهارشنبه(۲۰ اسد) با سناتور ماریسه هاینه وزیر دفاع استرالیا و هیئت همرایش در کابل دیدار کرد.

در این دیدار وزیر دفاع استرالیا در خصوص تداوم همکاری‌های کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان به‌ویژه در بخش نظامی به رئیس جمهور کشور معلومات ارائه نموده گفت، استرالیا برای کمک به افغانستان و توسعه اقتصادی این کشور متعهد است.

او همچنان تصریح کرد که در سال جاری ۲۷۰ تن از نیروهای نظامی آسترالیا در افغانستان مصروف آموزش و مشوره با نیروهای نظامی افغان است.

وزیر دفاع استرالیا افزود، کشورش در چوکات مأموریت حمایت قاطع، تا سال ۲۰۲۰ به کمک‌های مالی‌اش به منظور تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان، ادامه می‌دهد و توانایی های نیروهای امنیتی افغان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

۱۳۸۹۵۱۶۸_۱۰۴۸۵۹۴۷۸۱۸۸۳۴۳۰_۴۲۲۷۸۵۲۵۵۰۵۴۰۳۸۳۸۱۱_n

محمد اشرف غنی، از همکاری‌های دوامدار استرالیا برای افغانستان در بخش‌های مختلف به‌ویژه از فعالیت‌ها و قربانی‌های نیروهای استرالیای در ولایت ارزگان، و همچنان آموزش نیروهای خاص، تشکری کرد.

آقای غنی علاوه کرد که همکاری های مشترک اقتصادی و ایجاد فضای اعتماد میان کشور ها میتواند صلح و ثبات را در منطقه حاکم سازد.

وی؛ تجارب استرالیا را در زمینۀ آوردن اصلاحات و تأمین شفافیت در سکتور امنیتی به خصوص در وزارت‌های دفاع و امور داخله مؤثر دانست، و از وزیر دفاع آن کشور خواست که در این زمینه همکاری نماید.

محمد اشرف غنی تروریزم را تهدید مشترک برای امنیت منطقه و جهان دانست، و بخاطر از بین بردن آن بر تطبیق پلان میان مدت و مبارزه مشترک تأکید کرد.

در حال حاضر نیروهای امنیتی افغان در سنگر های جنگ در مقابل مخالفان مسلح مبارزه میکنند و جامعه جهانی کمک هایش را بیشتر در عرصه های مشوره دهی و آموزش این نیروها متمرکز ساخته است.

کمک های استرالیا به افغانستان ادامه می یابد/ همکاریهای اقتصادی امنیت منطقه را تامین میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد