گرایش-هیات-مذاکره-کننده-به-تشکیل-حکومت-موقت

عبدالحفیظ منصور، عضو هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت می‌گوید که طالبان مانند حزب اسلامی در چوکات دولت مدغم نمی‌شوند. بنابراین، برای برقراری صلح در کشور نیاز به تشکیل یک حکومت موقت می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: آقای منصور، امروز شنبه(۱۳، جدی) هنگام سخنرانی در انستیتیوت مطالعات استراتژیک افغانستان، تشکیل حکومت موقت را یگانه ساختار عملی برای پایان جنگ و ادغام طالبان در بدنۀ نظام توصیف کرد. 
وی می‌افزاید؛ بعید است طالبان بپذیرند که همانند حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار در بدنۀ دولت کنونی مدغم شوند.از این‌رو، شکل‌گیری حکومت موقت ضروری پنداشته می‌شود. 
منصوری گفت: «ما ناگزیر هستیم با حفظ چهارچوب نظام و ارزش‌های حقوق بشری به سمت یک حکومت موقتی که طالبان نیز در آن شامل شوند، حرکت کنیم.»

این عضو هیأت مذاکره‌کنندۀ صلح دولت خاطرنشان می‌سازد که طالبان شکل‌گیری یک ساختار سیاسی را در رأس آجندای‌شان در گفت‌وگوهای صلح قرار داده‌اند و بدون گفت‌وگو روی این موضوع از بحث روی برقراری آتش‌بس در کشور خودداری خواهند کرد.

این درحالی است که دور دوم مذاکرات صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت و گروه طالبان قرار است در شانزدهم جدی در قطر آغاز شود. گفته می‌شود هیأت مذاکراتی دولت روز دوشنبه این هفته به قطر خواهد رفت.

گرایش هیات مذاکره کننده به تشکیل حکومت موقت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد